نبار کدام محصول فولادی بیشتر است؟

نبار کدام محصول فولادی بیشتر است؟

در حالی بازار فولاد با مازاد تولید و دپو در انبارها روبه‌رو شده که بررسی آمار 6 ماهه تولید کارخانه‌ها نشان می‌دهد بیشترین محصول تولید شده توسط بخش خصوصی میلگرد بوده است.

 انبار فولادسازان این روزها در حالی با موجودی 3 میلیون تنی روبه‌رو شده است که کارشناسان معتقدند انبار کردن 20 درصد از محصولات فولادسازان با توجه به خطوط تولید کارخانه‌ها بحران جدی صنعت فولاد را نشان می‌دهد. این در حالی است که برخی‌ها بر این باور هستند که کلید خروج از رکود صنعت فولاد واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از سوی دولت است. زیرا زمانی که درآمدهای دولت اجازه نمی‌دهد که پروژ‌ه‌های عمرانی را به پایان برساند این پروژه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود. این در حالی است که فولادسازان معتقدند طی دوسال اخیر رکود در بازار فولاد تعمیق یافته و مشکلات نقل و انتقالات پول در غیاب یک شبکه بانکی ریسک بسیار بالایی برای صادرکنندگان فولاد داشته گچه برخی از این شکلات نیز به تحریم‌ها مربوط می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، اما چرا این روزها تناقض آماری در خصوص موجودی انبار فولادسازان به چشم می‌خورد؟ در گزارش‌های جدید عنوان شده موجودی انبار فولادسازان در بدترین حالت حدود 10 درصد از کل تولیدات فولادسازان است در حالی که این روزها اظهارنظرهایی هم مبنی بر رسیدن حجم موجودی انبارهای محصولات فولادی به 20 درصد یعنی 3 میلیون تن نیز مطرح شده است. اما بیشترین محصول فولادی تولید شده‌ای که در انبار دپو شده است، چیست؟

آمار تولید 6 ماهه محصولات فولادی کارخانه‌های بخش خصوصی نشان می‌دهد تا پایان شهریورماه 203 هزار و 250 تن تیرآهن و یک میلیون و 588 هزار و 100 تن میلگرد، 627 هزار و 700 تن ورق و 267 هزار و 600 تن سایر محصولات فولادی به تولید رسیده است که در مجموع دو میلیون و 731 هزار و 650 تن محاسبه می‌شود. همچنین کارنامه 6 ماهه فولادسازان خصوصی بیانگیر این است که تا پایان شهریورماه یک میلیون و 39 هزار و 400 تن نیز شمش فولاد تولید شده است.

بنابراین میزان تولید شش‌ماهه فولادسازان نشان می‌دهد که بیشترین محصول تولید شده در کارخانه‌های بخش خصوصی میلگرد است که هم اکنون در بازار به دلیل رکود ساخت و ساز با کاهش تقاضا روبه‌رو شده و حدود هر 1380 تومان در هر کیلوگرم معامله می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا