رئیس سازمان حفظ نباتات خبر داد

طغیان ملخ در سال جاری حتمی است

طغیان ملخ در سال جاری حتمی است

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت:آمادگاه های مبارزه با آفات به ویژه ملخ از کارایی لازم برخوردار نبوده و قدیمی است وحتما در سال جاری با طغیان آفات به ویژه طغیان ملخ روبه هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد علی باغستانی میبدی در نشست امروز معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با معاون اول رییس جمهور، اظهار داشت: وظیفه نظارت بر کیفیت سموم کشور برعهده سازمان حفظ نباتات است، اما متاسفانه آزمایشگاه مرجع سموم کشورمربوط به 15 سال قبل و قدیمی است.

وی خاطر نشان کرد:آمادگاه های مبارزه با آفات به ویژه ملخ از کارای لازم برخوردار نبوده و قدیمی است وحتما در سال جاری با طغیان آفات به ویژه طغیان ملخ روبه هستیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه به دلیل عدم امکانات یا قدیمی بودن آنها اشتباهاتی نیز داریم، ادامه داد:. برای مبارزه با ملخ به دلیل عدم وجود امکانات عمدتا از سموم تکنیکال استفاده می کنیم که زهر کامل است در حالی که باید از سموم umd استفاده می کردیم.

باغستانی میبدی اظهار داشت: ما نیازمند به توسعه شبکه پیش آگهی، ارتقای آمادگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و توجه به روش‌های مبازره غیرشیمیای هستیم که برای تحقق آنها به حمایت نیاز داریم.

وی در پایان گفت: از دولت درخواست داریم تا موضوع قاچاق میوه و واردات پیله وری آن را برای جلوگیری از ورود آفات به کشور به طور جدی پیگیری کند.

انتهای پیام//

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا