جزئیات توافق نفتی ایران با انی ایتالیا

جزئیات توافق نفتی ایران با انی ایتالیا

قائم مقام شرکت ملی حفاری از حضور ایران در مناقصات حفاری و نفتی عراق و عمان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا تاکایدی امروز در نشستی خبری در تشریح آخرین وضعیت حفاری چاه‌های نفت و گاز در میادین مشترک گفت: در حال حاضر حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه ای و توصیفی در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال انجام است.

قائم مقام شرکت ملی حفاری با اعلام اینکه ارزش پروژه حفاری فاز ۱۴ طرح توسعه پارس جنوبی حدود ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، تصریح کرد: براساس برآورد انجام شده، پیش بینی می شود حفاری این فاز مشترک گازی تا سال ۹۵ به پایان برسد.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت حفاری میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی توضیح داد: تاکنون حفاری ۲۵ حلقه چاه از مجموع ۴۰ حلقه چاه در این میدان مشترک نفتی با عراق به پایان رسیده است و با تامین رشته های تکمیلی درون چاهی حفاری این میدان نفتی به پایان می رسد.

وی، ارزش پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی را حدود ۵۰۰ میلیون دلار عنون کرد و افزود: تاکنون ۹، ۱۰ رشته تکمیلی درون چاهی میدان نفتی آزادگان جنوبی از سوی شرکت‌های چینی تامین شده است که با تامین سایر رشته های تکمیلی درون چاهی حفاری این میدان نفتی سال آینده به پایان می رسد.

تاکایدی همچنین با اشاره به برنامه حفاری ۲۲ حلقه چاه در طرح توسعه میدان نفتی یاران جنوبی، تاکید کرد: مهمترین مشکل حفاری توسعه این میدان نفتی تامین رشته های تکمیلی درون چاهی است که در صورت تکمیل، مشکلی برای حفاری چاه های باقی مانده وجود ندارد.

قائم مقام شرکت ملی حفاری در خصوص آخرین وضعیت حفاری میدان مشترک نفتی آذر هم توضیح داد: حفاری ۸ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آذر در برنامه توسعه این میدان مشترک نفتی با عراق گنجانده شده که تاکنون حفاری سه حلقه چاه به پایان رسیده است.

این مقام مسئول از حفاری میدان نفتی آذر به عنوان پیچیده ترین حفاری صنعت نفت یاد کرد و افزود: عمق چاه‌های این میدان مشترک نفتی به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر می‌رسد که هم اکنون علاوه بر شرکت ملی حفاری، سه شرکت حفاری بخش خصوصی هم در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به ثبت یک رکورد حفاری در میدان نفتی آذر، اظهارداشت: حفاری حفره های نفتی در این میدان از ۱۲۰ روز به کمتر از ۷۲ روز کاهش یافته است.

تاکایدی درباره از سرگیری فعالیت حفاری چاه ها در میدان گازی کیش گفت: حفاری در این میدان گازی به دلیل فقر اطلاعات مخزنی برای مدت زمان حدود یکسال متوقف شد که اخیرا با توافق انجام گرفته، قرار شده ۱۴ حلقه چاه توصیفی و توسعه ای در این میدان گازی حفاری شود.

قائم مقام شرکت ملی حفاری با بیان اینکه هم اکنون ۲۶ دکل حفاری در طرح توسعه ۳ میدان مشترک نفتی ایران با عراق شامل آزادگان جنوبی، یاران و آذر مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: افزایش برداشت نفت و توسعه از میادین مشترک از اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران است.

این مقام مسئول با اشاره به حضور در مناقصات نفتی و حفاری کشورهای عراق و عمان و برخی از کشورهای منطقه آسیای میانه و مرکزی، اظهارداشت: علاوه بر این، توافقنامه ای با شرکت انی ایتالیا امضا شده که براساس این توافقنامه، قرار است همکاری‌های مشترک بین شرکت ملی حفاری ایران و شرکت انی ایتالیا در دوران پساتحریم افزایش یابد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا