معاون سازمان صنعت و معدن استان تهران:

معادن تاثیر چندانی در آلودگی هوا ندارند

معادن تاثیر چندانی در آلودگی هوا ندارند

آلودگی هوا ربطی به معادن ندارد در حالی که به علت آلودگی هوای شهر تهران معادن شن و ماسه اطراف این شهر تا پایان هفته تعطیل شده‌اند، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که آلودگی معادن تهران عمدتا گرد و غبار است و تاثیر چندانی بر آلودگی هوای شهر ندارد.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه فعالیت معادن تاثیر چندانی بر آلودگی هوای شهر تهران ندارد، اظهارکرد: واحدهای معدنی استان تهران تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از آلودگی را رعایت می‌کنند و به آن‌ها گفته شده که حداکثر آب‌پاشی را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به رکود کاری معادن تهران و وضعیت نامناسب بازار این معادن، ادامه داد: با توجه به این مسائل اکثر معادن اطراف تهران ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند و با ظرفیت کمتری کار می‌کنند که همین امر باعث کاهش آلودگی آن‌ها می‌شود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه معادن معمولا در زمان‌هایی که خاک و طوفان است، اقدام به برداشت نمی‌کنند، گفت: سازمان نیز به تمامی معادن اطراف تهران توصیه کرده است که نسبت به آب‌پاشی حداکثری در زمان برداشت اقدام کنند تا موجب ایجاد گرد و غبار زیاد و آلودگی هوا نشود.

این در حالی است که محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران - صبح امروز پس از برگزاری کمیته کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران گفته است که فعالیت معادن شن و ماسه اطراف استان و فعالیت‌های عمرانی در محدوده تهران، ری و شمیرانات تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

از سوی دیگر گفته می‌شود که معادن شن و ماسه که عمدتا در غرب و جنوب غرب تهران قرار دارند اعلام آمادگی کرده‌اند که سامانه پایش آلودگی هوا در نزدیکی این معادن نصب شود و در صورتی که در زمان آلودگی هوای شهر تهران، هوای این منطقه آلوده‌تر از داخل شهر باشد، همه مسوولیت را به عهده خواهند گرفت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا