مدیر عامل راه‌آهن با اشاره به ضرورت سودده شدن شرکت‌های ریلی

سود صنعت راه‌آهن آلمان سالانه 2.5میلیارد دلار است

سود صنعت راه‌آهن آلمان سالانه 2.5میلیارد دلار است

مدیر عامل شرکت راه‌آهن‌ با بیان این‌که صنعت ریلی به عنوان نماد توسعه باید شرایط را برای حضور پرقدرت سرمایه‌گذاران در این عرصه فراهم کند تاکید کرد: باید با به وجود آوردن مقدمات لازم تا 10 سال آینده شرکت‌های ریلی غیردولتی سود‌ده شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن پورسید آقایی امروز شنبه در مراسم روز حمل‌ونقل تصریح کرد: باید راه‌آهن به عنوان یک نهاد توسعه‌گرا مطرح شود تا بتواند با استفاده از توان خود و حیطه وظایفش، سرمایه‌گذاران را به آینده خود امیدوار کند تا افق سرمایه‌گذاری در عرصه راه‌آهن مثبت شود.

وی با بیان این‌که طبق قانون‌های موجود به راه آهن امکانات زیادی برای حمایت از سرمایه‌گذاران داده شده است، اظهار کرد: براساس ماده 70 قانون الحاق 2 درباره حق استفاده از شبکه ریلی امتیازاتی داده شده که طبق آن عوارض استفاده از گازوئیل باید به توسعه راه‌آهن اختصاص بیابد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن‌ به حمایت معاون اول رییس جمهوری از طرح‌های توسعه راه‌آهن اشاره کرد و گفت: باید ماده 70 با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال 1395 به بندی دائمی تبدیل شود تا راه‌آهن بتواند از محل این درآمد نهایت استفاده را ببرد.

وی اصلی‌ترین وظیفه شرکت راه‌آهن را حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کنار ایجاد شرایط رقابتی دانست و توضیح داد: بخش خصوصی در فضای بدون رقابت بی‌معناست. ما باید تلاش کنیم در چارچوب یک برنامه مدون ابتدا ظرفیت موجود برای سرمایه‌گذاری‌ را افزایش دهیم و سپس به مرور زمان چتر حمایتی خود را کمرنگ کرده و فضا را در اختیار بخش غیردولتی بگذاریم.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن‌ اضافه کرد: اگر در برنامه‌ توسعه ایران صحبت از افزایش بهره‌وری می‌شود، قطعا در چارچوب آن راهی جز افزایش توان راه‌آهن و ایجاد فضای رقابتی در این عرصه وجود نخواهد داشت.

پورسید آقایی با اشاره به وضعیت مطلوب راه‌آهن کشورهای توسعه یافته جهان ادامه داد: برای مثال تنها در کشوری مانند آلمان صنعت راه‌آهن سالانه دو میلیارد و 500 میلیون دلار سود می‌دهد. ما باید در ایران همین مسیر را طی کنیم و شرایط را برای سودآورکردن این صنعت فراهم آوریم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت راه‌آهن قصد دارد شرایطی را به وجود آورد که در طول 10 سال آینده شرکت‌های ریلی در ایران به سودآوری برسند و شرایط برای سرمایه‌گذاری در این عرصه فراهم شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا