در گفتگو با مهر اعلام شد؛

امکان افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در یک روز

امکان افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در یک روز

یک مقام مسئول در شرکت نفت اعلام کرد: در صورت لغو تحریم‌ها، تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب ایران در مدت زمان یک روز ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

محسن دهان زاده امروز در گفتگو با مهر درباره جزئیات افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خام ایران در دوران پساتحریم گفت: براساس رکوردگیری که در سطح مناطق نفتی به جنوب انجام شده است، هیچ گونه محدودیتی از نظر فنی به منظور افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خام کشور در پساتحریم وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت گاز کارون با اعلام اینکه در صورت صدور دستور افزایش تولید نفت توسط وزیر نفت یا مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امکان این افزایش تولید در مدت زمان یک روز وجود دارد، تصریح کرد: پیش از این برنامه ای برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت در مدت زمان سه روز تدوین شده بود که با انجام یک رکوردگیری، مدت این افزایش تولید نفت به یک روز کاهش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با انجام عملیات فنی و برنامه ریزی امکان بازگشت بخش عمده ای از چاه‌های نفت در مناطق نفت خیز جنوب به مدار تولید در مدت زمان یک روز وجود دارد، بیان کرد: براساس رکوردگیری انجام شده، 100 درصد برنامه عملیاتی افزایش تولید نفت در مدت زمان یک روز عملیاتی شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش حدود ۶۴ هزار بشکه ای تولید نفت خام در منطقه عملیاتی منطقه کارون، اظهارداشت: هم اکنون ظرفیت تولید نفت ما در منطقه عملیاتی کارون حدود یک میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز است.

دهان زاده از نصب و راه اندازی تلمبه های درون چاهی در بخش عمده ای از چاه‌های منطقه عملیاتی کارون سخن گفت و یادآور شد: با استفاده از تزریق گاز و نفت تلمبه های درون چاهی حدود ۱۸ هزار بشکه در ظرفیت تولید نفت خام در این منطقه عملیانی افزوده شده است.

وی با اشاره به انجام حفاری‌های تعمیراتی و توسعه ای بر روی بیش از ۶۰ حلقه چاه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در منطقه عملیاتی کارون، تصریح کرد: در مجموع هم اکنون تمامی تاسیسات خطوط لوله و چاه‌ها به منظور افزایش تولید نفت در منطقه عملیاتی کارون برای دوران پساتحریم آماده بهره برداری هستند.

دهان زاده، ظرفیت تولید گازهای همراه نفت در منطقه عملیاتی کارون را حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، ظرفیت تولید حدود ۷۰ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه کارون وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا بهار سال آینده مجتمع نمک زدایی متمرکز اهواز با ظرفیت ۲۲۰ هزار بشکه در روز تا خرداد ماه سال آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: این مجمع نمک زدایی نفت بزرگترین مجمع فراورش نفت نمکی در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا