اصلاح و یکسان سازی پوسته کمپرسورهای فرآیند ناحیه آهن سازی

اصلاح و یکسان سازی پوسته کمپرسورهای فرآیند ناحیه آهن سازی

دنیای معدن - با همکاری کارشناسان واحد تجهیزات دوار کارگاه مکانیک تعمیرگاه مرکزی کارِ یکسان سازی(اصلاح کسینگ و هدپلیت) پوسته کمپرسورهای پروسس ناحیه آهن سازی با موفقیت انجام و به ازای خرید هر کسینگ که بطور متوسط سالانه یک عدد از آنها قابل بازیافت است،12 میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی به عمل می آید.

مهدی صبوری مسئول این پروژه و سرپرست واحد تجهیزات دوار ضمن تأئید این خبر گفت: در واحد 06 وظیفه انتقال گاز احیاء از ریفورمر به کوره میدرکس و یا چرخش (سیرکوله) گاز داخل کوره احیاء به وسیله چند دستگاه کمپرسور پروسس مدل KR100S انجام میگیرد. در هر مدول دو دستگاه بصورت سری با همدیگر کار کرده  که در سه آیتم مختلف ((CP-XA48 ,CPXA51,CPXA71)) در هر مدول نصب گردیده اند.

هر دستگاه کمپرسور در هر ساعت بطور متوسط حدودM3/H60000 گاز احیا شده را منتقل می نماید. در این کمپرسورها هر دستگاه از قسمت بدنه کمپرسور شامل (کسینگ + سه عدد هد پلیت ) تشکیل شده که کلیه قسمتها همزمان و توسط یک ماشین ساخت و مونتاژ می گردد.

وی افزود: به مرور زمان قسمتهایی از کسینگ و هد پلیت مستهلک میگردد و از آنجایی که بنا بر طراحی اولیه توسط شرکت سازنده این نوع کمپرسورها، و در حالت نرمال امکان استفاده از یک هدپلیت از یک کمپرسور برای کمپرسور دیگر وجود نداشت و استهلاک فقط در یکی از قسمتهای بدنه بوجود میآمد در نتیجه، بقیه قطعات بلا استفاده و اسقاط میگردید لذا به منظور کاهش هزینهها با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان این واحد و واحدبهرهبرداری با تعریف پروژهای اجراء اصلاحات لازم بر روی یک دستگاه کامل هدپلیتهای سالم و پوسته میانی سالم از دو دستگاه کمپرسور آسیب دیده انجام و یک پوسته کامل بدست آمده که با هم مرکز نمودن آنها و تغییرات دقیق، موفق به مونتاژ کامل این تجهیزات شدیم تا در نهایت بتوان از یک کِسینگ و هدپلیت یک کمپرسور بر روی کمپرسور دیگر بهرهمند گردیم.

مهدی صبوری با تأکید بر این که هزینه خرید هر کِسینگ حدود 12 میلیارد ریال است و با اجرای این پروژه بطور متوسط سالانه یکعدد از آنها قابل بازیافت میباشد در خاتمه ازحمایت مدیریت تعمیرگاه مرکزی، کارگاه تعمیر تجهیزات دوار و ماشین افزار کارگاه مکانیک که در طی اجرای پروژه همکاری صمیمانه داشتهاند، تشکر و قدردانی نمود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا