آخوندی با چه هدفی پیشنهاد انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطرح کرد؟

آخوندی با چه هدفی پیشنهاد انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مطرح کرد؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منحل شود.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل گفت: فقط با ارتقای خدمات می توانیم از مصرف کنندگان حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی تاکید کرد «شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، مرکز حمایت دولت از بخش حمل و نقل ریلی است و ورود سازمان های دیگر مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ضرر توسعه کشور خواهد بود».

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نهادهای موازی به ضرر توسعه کشور عمل می کنند و تنها نهاد سیاستگذار در این بخش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و نباید اجازه فعالیت به نهاد موازی دیگری در این بخش داده شود.

آخوندی گفت: بدون شک قیمت گذاری مانع رشد و توسعه اقتصاد کشور می شود.

به گفته او، قرار بود 25 سال پیش نظام قیمت گذاری در کشور ما جمع شود اما هنوز این مساله مانع توسعه کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی با تعالیم مارکسیستی و سوسیالیستی انگ حمایت از مصرف کنندگان را می زنند در حالی که هیچ وقت در کشور ما از مصرف کنندگان حمایت نشده است.

آخوندی گفت: عده ای با نظام قیمت گذاری و مفاهیم سوسیالیسم و مارکسیسم به دنبال دخالت در بازار مسلمانانند تا همچنان از جیب مردم سود بیشتری عاید خود کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی به هیچ روی نباید از این مسائل دلسرد شود زیرا معدل حرکت عمومی مردم ایران همواره به سوی توسعه و پیشرفت کشور است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما نباید از حرکت های عوام فریبانه بترسیم بلکه باید با قدرت به دنبال پیشرفت و آبادانی ایران باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید از موقعیت کم نظیر ایران در چهارراه شرق و غرب استفاده کنیم. اگر از این موقعیت بخوبی استفاده شود، قوتی برای ما خواهد بود و اگر از این فرصت استفاده نشود، به تهدیدی بزرگ تبدیل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: جهان به شبکه ریلی ایران نیاز بسیاری دارد و هم اکنون قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه و چین برای اتصال غرب به شرق و دسترسی به آب های گرم خلیج فارس به راه آهن ایران نیازمندند.

آخوندی گفت: اگر از این فرصت بدرستی استفاده نکنیم، دنیا منتظر ما نمی ماند؛ بنابراین مجبوریم برای استفاده از این موقعیت ممتاز به وظیفه ملی خود بخوبی عمل کنیم.

وی ایجاد نظام رقابت در بخش های مختلف اقتصادی را خواستار شد و افزود: دولت همواره وظیفه دارد از شرکت های حمل و نقل ریلی حمایت کند تا بتوانیم با ایجاد رقابت در این بخش پایداری صنعت حمل و نقل ریلی را فراهم کنیم.

عضو کابینه دولت اضافه کرد: نظام رقابتی باعث ادامه کار خواهد شد.

آخوندی تصریح کرد: هر چند توسعه حمل و نقل ریلی با هزاران مشکل روبروست اما با عزم، صبر و ایمان باید همه مشکل ها را رفع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شهری و زیربنایی ایران بدون حمل و نقل ریلی امکان پذیر نیست و افزایش بهره وری ها در بخش حمل و نقل بدون توجه به صنعت ریلی علمی نخواهد شد.

وی تاکید کرد توسعه صنعت حمل و نقل ریلی فراتر از انتخاب ماست و گفت: شهرنشینی و توسعه ایران بدون این صنعت قابل تصور نیست و تاکنون در مدت کوتاه دولت یازدهم اقدام های خوبی در این بخش انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره بدهی های دولت افزود: به دلیل بدهی 381 هزار میلیارد تومانی به شرکت های و تولیدکنندگان کالا و خدمات، اقتصاد ملی با چالش بزرگی روبرو شده است.

آخوندی یادآوری کرد: بانک های کشور به اندازه 1.7 سرمایه خود معوقه دارند و این حاکی از وجود تنگناهای مالی بزرگی در کشور است.

وی افزود: فروش یکصد میلیارد دلار سرمایه شرکت های دولتی، نظام بنگاه داری ایران را با مشکل بنیادی بزرگی روبرو کرد و ما اکنون هزینه بی توجهی و بی تدبیری های گذشته را می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که نتوانیم مشکل کشور را برطرف کنیم، هزینه آن را نسل های آینده پرداخت خواهند کرد؛ بنابراین همه ما باید مصمم باشیم با تصمیم گیری های مناسب مشکل فراروی اقتصاد ملی را حل و فصل کنیم.

برنامه ششم توسعه در حال بررسی در هیات دولت و آماده سازی برای فرستادن آن به مجلس شورای اسلامی است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا