توجه به زیرساخت‌های تجاری در فضای پساتحریم ضروری است

توجه به زیرساخت‌های تجاری در فضای پساتحریم ضروری است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت با تبریک بسته شدن پرونده PMD و لغو 12 قطعنامه شورای حکام و ورود ایران به فضای پساتحریم، گفت: در شرایط حاضر توجه به زیرساخت‌های تجاری از جمله بخش حمل‌و‌نقل صادراتی امری ضروری است که باید همه دستگاه‌های ذیربط در این مورد تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 

ولی‌اله افخمی‌راد، با بیان این مطلب افزود: به منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و ضرورت توسعه زیرساخت‌های تجاری کشور در شرایط پساتحریم، سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد، مشکلات و چالش‌های زیرساخت‌های حمل‌ونقل صادراتی و لجستیک تجارت خارجی کشور را در یک هم اندیشی، عارضه‌یابی و در راستای توسعه این حوزه برنامه‌ریزی کند.
افخمی‌راد افزود: شاخص‌های ارزیابی کارایی و تسهیل تجارت که توسط سازمان‌های گوناگون بین¬المللی، از جمله بانک جهانی ارزیابی و اندازه‌گیری می‌شوند، نشان می‌دهد، کشورمان از جایگاه و رتبه مناسبی در زیرساخت‌های تجاری برخوردار نیست.
وی گفت: رتبه‌های کشورمان در شاخص‌هایی از جمله شاخص تجارت فرامرزی(167)، شاخص توانمند‌سازی تجاری‌(138) و شاخص عملکرد لجستیک(112)، گویای این حقیقت است که توسعه تجارت و تعامل با کشورهای دیگر در شرایط پساتحریم، مستلزم عارضه‌یابی وضعیت موجود زیرساخت‌های تجاری و برنامه‌ریزی در راستای توسعه این حوزه است.
افخمی‌راد از تمامی مسئولان، صاحبنظران، تجار و علاقه‌مندان دعوت کرد تا در همایشی که سازمان توسعه تجارت با عنوان هم‌اندیشی تخصصی حمل‌و‌نقل صادراتی در 13 دی ماه برگزار می‌کند، شرکت کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از تلفن  22662525، نمابر 22664069  و یا پست الکترونیکی tradeservices@tpo.ir استفاده نمایند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا