پسته ارگانیک ایرانی به بازار اروپا می‌رود

پسته ارگانیک ایرانی به بازار اروپا می‌رود

رئیس انجمن ارگانیک اتاق بازرگانی ایران از دریافت گواهی ارگانیک زعفران، انار، پسته، کنسانتره انار و گل محمدی از سوی اتحادیه اروپا خبرداد و گفت: ارزآوری محصولات ارگانیک ۲ برابر محصولات کشاورزی عادی است.

رضا نورانی در مراسم آغاز به کار هشتمین جشنواره بین‌المللی هفته ارگانیک با اشاره به اقداماتی که برای توسعه محصولات ارگانیک در کشور صورت گرفته است، گفت: باید نگاه ویژه ای به محصولات ارگانیک داشت و مردم را هم ترغیب به مصرف آنها کنیم، این در حالی است که برخی محصولات تولیدی کشور از جمله پسته توانسته اند گواهی ارگانیک را از اتحادیه اروپا دریافت کنند.

رئیس انجمن ارگانیک اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: برخی محصولات ارگانیک مانند زعفران،  انار، کنسانتره انار، پسته و اسانس گل محمدی در کشورهای اروپایی به نام ایران به ثبت رسیده اند که به نظر می رسد باید از این موقعیت استفاده کرده و با حمایت از صادرات، راه برای صادرات بیشتر این محصولات هموار کنیم.

وی تصریح کرد: ارزآوری تولیدات ارگانیک ۱.۵ تا ۲ برابر قیمت محصولات عادی است و بنابراین جا دارد که در حوزه ارزآوری نیز توجه ویژه ای به تولید و صادرات محصولات ارگانیک صورت گیرد و دولت مشوق‌های لازم را در این زمینه به تولیدکنندگان اعطا کند.  ایجاد کارگاه‌های کشاورزی و دعوت از شخصیت‌های برجسته این حوزه در همایش بین المللی اتاق بازرگانی تهران بخشی از فعالیت‌هایی بوده است که در این راستا انجام داده‌ایم.

رئیس انجمن ارگانیک اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در عین حال تلاش شده تا با برگزاری چنین جشنواره‌هایی محصولات ارگانیک را به جامعه معرفی کنیم، این در حالی است که تا امروز امانت‌دار خوبی برای آیندگان نبوده‌ایم و با استفاده بیش از اندازه از سوخت‌های فسیلی، به‌کارگیری انواع سموم در کشاورزی و انتشار گازهای گلخانه‌ای صدمات بسیاری را به محیط زیست و خودمان وارد کرده‌ایم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: درحال حاضر ۳۵ تا ۴۰ درصد از تولیدات کشاورزی در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه می‌شود و در این میادین غرفه‌های اختصاصی برای عرضه محصولات ارگانیک دایر شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا