بازتاب اظهارات مدیرعامل گل گهر در روزنامه آمریکایی

بازتاب اظهارات مدیرعامل گل گهر در روزنامه آمریکایی

گروه معادن >سنگ آهن - روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مفصل به بررسی بحران کم‌آبی در استان کرمان به عنوان بزرگترین تولیدکننده پسته در ایران پرداخت که در بخشی از این گزارش نیز به معدن گل گهر اشاره شده است.

به گزارش ماین نیوز، در بخشی از گزارش روزنامه نیویورک تایمز اشاره شده است: "کاروانی از کامیون‌های حمل آب در خطی به انتظار پر کردن تانک‌های 5000 گالنی خود هستند. براساس قراردادی با شرکت مدیریت آب منطقه‌ای، بالغ بر 400 کامیون روزانه آب را از شهر سیرجان بارگیری کرده و به سمت معدن سنگ آهن گل گهر، بزرگترین معدن خاورمیانه در نوع خود می‌برند. این شرکت بیش از 7000 نفر نیروی کاری دارد که عمده آنها نیز اهل سیرجان هستند و کمبود آب به چالشی برای این معدن در شرایط سخت کنونی قیمت‌های سنگ آهن تبدیل شده است."

ناصر تقی‌ زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این زمینه به روزنامه محلی نگارستان گفت: "از نظر بین‌المللی بی‌سابقه است که آب را این چنین با تانکر کنند، اما ما راه دیگری نداریم."

وی افزود: "اگر آب به مجتمع گل گهر نرسد، پروژه‌های شرکت متوقف می‌شوند و تعداد زیادی از مردم شغل خود را از دست می‌دهند."

یکی از رانندگان کامیون‌های حمل آب نیز گفت: "ما به تامین غذای خانواده‌هایمان نیاز داریم. وقتی آب تمام شود، در واقع کار همه ما تمام می‌شود. ما مجبوریم بین شغلمان و آب آشامیدنی یکی را انتخاب کنیم."

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا