اعتبار از دست رفته والت دیزنی در گرو جنگ ستارگان

اعتبار از دست رفته والت دیزنی در گرو جنگ ستارگان

قیمت سهام شرکت های رسانه ای و تلویزیونی در آخرین ساعات معاملاتی در بازار آمریکا طی روز جمعه با افت شدیدی همراه شدند و شرکت والت دیزنی نیز در این میان مستثنی نشد.

 

 

فیلم سینمایی جنگ ستارگان توانست در هفته جاری رکورد فروش در باکس آفیس را متعلق به خود کند اما تهیه کننده این فیلم که شرکت والت دیزنی است، اوضاع بسیار وخیمی را در وال استریت تجربه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، قیمت سهام شرکت های رسانه ای و تلویزیونی در آخرین ساعات معاملاتی در بازار آمریکا طی روز جمعه با افت شدیدی همراه شدند و شرکت والت دیزنی نیز در این میان مستثنی نشد.

بر اساس این گزارش، افت سهام شرکت والت دیزنی کمی بیشتر از رقیبان بود و افت 3.9 درصدی را از آن خود کرد.

نگرانی های وال استریت از عملکرد ضعیف شرکت والت دیزنی در خصوص کسب و کار تجاری رسانه ای، موجب گریز سهامداران از سهام این شرکت شده است.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که فروش فیلم جدید جنگ ستارگان، به کارگردانی جی جی آبرامس، که در روز پنجشنبه در سراسر دنیا به صورت همزمان اکران شد بتواند از 57 میلیون دلار در آمریکا و کانادا فراتر رود و به نظر می رسد این دستاورد جدید والت دیزنی بتواند تا روز یکشنبه در حدود 180 تا 220 میلیون دلار فروش داشته باشد.

روز جمعه موسسه رتبه بندی مودی با بررسی رتبه والت دیزنی اظهار داشت: شاید اکران جهانی فیلم جنگ ستارگان بتواند کمی به اعتبار از دست رفته شرکت والت دیزنی کمک کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا