ونزوئلا ضمن حمایت از ایران اعلام کرد

فاجعه در راه است!

فاجعه در راه است!

وزیرنفت ونزوئلا نگران است که اگر ذخایر نفتی جهان به پر شدن ادامه دهند و به سطح بی‌سابقه‌ای برسد یک فاجعه رخ دهد، اما در عین حال از حق اعضایی همچون ایران در اوپک برای افزایش تولید پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، الوجیو دلپینو، وزیر نفت ونزوئلا و دلسی رودریگز، وزیر امور خارجه این کشور در روزهای گذشته با نمایندگانی از ایران در کاراکاس برای مذاکره درخصوص استراتژی‌های تقویت قیمت نفت دیدار کردند.

وزارت نفت ونزوئلا در بیانیه‌ای به نقل از دل‌پینو اعلام کرد که خرید بیش از حد باعث پر شدن ذخایر نفتی کشورها و رسیدن آن به 90 درصد ظرفیت شده است و پیش‌بینی می‌شود که این ذخایر در سه ماهه اول 2016 به صددرصد ظرفیت خود برسند.

دلپینو که همچنین ریاست شرکت نفت دولتی ونزوئلا را برعهده دارد، افزود: اگر این اتفاق رخ دهد ما احتمالا در آستانه یک فاجعه خواهیم بود.

وی و رودریگز بر درخواست ونزوئلا برای نشست ویژه سران اوپک و تولیدکنندگان خارج از این سازمان و همچنین پشتیبانی از افزایش قریب‌الوقوع تولید نفت ایران تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است، ونزوئلا بر موضع خود مبنی بر حق ایران برای بازگشت به بازار نفت با توجه به اینکه این کشور خود صادرات نفت را به دلیل تحریم‌ها کاهش داده، تاکید دارد.

تهران قصد دارد پس از لغو تحریم‌ها در اوایل سال 2016 تولید نفت خود را دستکم یک میلیون بشکه در روز(یک درصد عرضه جهانی نفت) افزایش دهد.

ونزوئلا یکی از کشورهای تولیدکننده نفت است که بیشترین لطمه را از نصف شدن قیمت نفت طی 18 ماه گذشته خورده است. درآمدهای نفتی ونزوئلا در سال جاری نسبت به سال قبل 68 درصد کاهش یافته است و قیمت نفت این کشور به 29 دلار در هر بشکه رسیده است.

این کشور 29 میلیون نفری در آمریکای جنوبی در رکود شدید به سر می‌برد و بالاترین نرخ تورم را در جهان دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا