خطر تجهیزات چینی ناسالم در دندانپزشکی‌ها

خطر تجهیزات چینی ناسالم در دندانپزشکی‌ها

رییس اتحادیه فروشندگان تجهیزات دندانپزشکی گفت: لوازم دندانپزشکی چینی سلامت دهان و دندان مردم را به خطر انداخته است، لوازم قاچاق سهم عمده‌ای از بازار لوازم دندانپزشکی را به خود اختصاص داده است.

رضا لیلاز مهرآبادی، رئیس اتحادیه فروشندگان تجهیزات دندانپزشکی بیان داشت: متأسفانه بازار همچنان در رکودی شدید به سر می برد و هنوز هم هیچ موردی برای از بین بردن این رکود و هچنین احیای مجدد بازار به چشم نمی‌خورد. به طوری که این رکود دامن حوزه فعالیتی ما که با سلامت مردم در ارتباط است را هم گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نسیم، وی ادامه داد: تاکنون هیچ حرکت جدی برای از بین بردن این رکود صورت نگرفته و اگر اتفاق و تصمیمی هم گرفته شده است برعکس آن چه که باید، اثرات نامطلوبی بر جای گذاشته است.

مهرآبادی افزود: با شرایط اقتصادی کنونی که مردم قدرت و توان خرید خود را از دست داده‌اند، ترجیح می‌دهند هزینه‌هایی از جمله رسیدگی به وضعیت سلامت دهان و دندان خود را صرف مایحتاج اصلی زندگی خود کنند.

بنابراین مراجعه مردم به دندانپزشک کمتر و در نتیجه خرید دستگاه‌های مرتبط با دندانپزشکی از سوی دندانپزشکان کمتر خواهد بود، لذا صنف ما نیز در رابطه با خرید و فروش لوازم دندانپزشکی با رکودی بی سابقه مواجه شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر رکود موجود در بازار برخی بوروکسی‌های اداری نیز باعث بروز مشکلات زیادی در حوزه لوازم دندانپزشکی شده است، گاهی برخی سخت‌گیری‌های نابه جا باعث می‌شود تا لوازم مورد نیاز از طریق غیرقانونی وارد کشور شود و این بدون شک سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت.

رئیس اتحادیه فروشندگان تجهیزات دندانپزشکی به نسیم اضافه کرد: برخی از لوازم دندانپزشکی به صورت غیرقابل کنترل از راه قاچاق وارد کشور می‌شود و سهم عمده‌ای از بازار لوازم دندانپزشکی را نیز به خود اختصاص داده است.

وی گفت: این لوازم غیراستاندارد بوده و از کشورهایی مانند چین و به قیمت ارزان خریداری شده و وارد کشور می‌شود، لذا هیچ گونه نظارت و کنترلی بر روی آن‌ها صورت نخواهد گرفت و بنابراین این لوازم که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط هستند می‌توانند به راحتی این سلامتی را به خطر بیندازند.

وی اضافه کرد: البته این قاچاق تنها مختص صنف ما نیست بلکه شامل بسیاری از کالاهای دیگر نیز می‌شود بنابراین باید یک فکر اساسی در این رابطه کرد، وقتی که کالایی مانند میوه به راحتی و کانتینر کانتینر وارد کشور می‌شود از قاچاق لوازمی مانند لوازم دندانپزشکی که آسان تر هم است چه توقعی باید داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا