جلوگیری از خام فروشی تولیدات معدنی در اولویت قرار دارد

جلوگیری از خام فروشی تولیدات معدنی در اولویت قرار دارد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان جلوگیری از خام فروشی معادن استان را یکی از شعارهای کاری خود و از اولویت های این سازمان ذکر کرد وگفت: معادن را همواره به شرط فرآوری به متقاضیان واگذار می کنیم.

دره وزمی افزود: هرکدام از فعالان عرصه تولید مصنوعات سنگی اگر بدون معرفی نامه سازمان صنعت، معدن وتجارت برای تهیه سنگ مراجعه کنند بی شک سنگی به آنها تحویل داده نخواهد شد و به همین دلیل لازم است که در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گیرد.
وی علت مسئله مذکو را ممانعت از ایجاد دلال بازی و واسطه گری ذکر کرد و افزود: به ضرس قاطع اعلام می کنم به هر فردی که در استان در عرصه تولید مصنوعات سنگی مشغول به کار است با مراجعه به سازمان و ادارات زیرمجموعه در شهرستان ها و دریافت حواله، بدون هیچ محدودیتی سنگ اعطا خواهد شد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: از آنجا که مصرف ماهانه اکثر کارگاه های موجود در استان ۱۰ تا تن است لذا قطعا بیش از این میزان دراختیار آنها قرار داده نخواهد شد.
دره وزمی با اشاره به اینکه به اندازه تولید و ظرفیت کارگاه ها، سنگ در اختیارشان قرار داده می شود، اظهارداشت: درخواست های مبنی بر تامین ۱۵۰ هزار تن سنگ هم از شرکت کوثر توسط تعدادی از کارگاه های استان شده ولی قطعا به این درخواست ها پاسخ مثبت داده نخواهد شد و تنها براساس ظرفیت تولید به آنها سنگ داده خواهد شد.
و گفت: این طرح در شورای برنامه ریزی استان کردستان به تصویب رسیده و مکان احداث آن هم مشخص شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون هم این طرح در مرحله تایید و اخذ استعلام از دستگاه های خدمت رسان است که تا هفته آینده پاسخ استعلامات داده می شود و به محض موافقت این دستگاه ها کار اجرایی را آغاز می کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: برای ساخت و تجهیز کارگاه ها در این ناحیه صنعتی هم با صندوق کارآفرینی امید وارد مذاکره شده ایم تا تسهیلات مورد نیاز را با بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار دهند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا