گزارش سازمان جهانی کار نشان داد

تمرکز 35.6درصد از کارگران مهاجر در دولت‌های عربی

تمرکز 35.6درصد از کارگران مهاجر در دولت‌های عربی

73.4درصد از کارگران مهاجر که در بخش خدمات خانگی مشغول به کار هستند را زنان تشکیل می‌دهند

مطالعات آماری جدید سازمان جهانی کار در زمینه کارگران مهاجر نشان می‌دهد که150.3 میلیون نیروی کار در سطح جهان، افراد مهاجر هستند؛ جمعیت کل مهاجران بین‌المللی نیز حدوداً برابر با 232میلیون نفر است.

بر اساس این گزارش، 206.6میلیون نفر از جمعیت افراد مهاجر به سن کار رسیده‌اند که 72.7درصد از آن‌ها مشغول به کار هستند. این افراد بالای 15سال سن دارند. اکثریت این‌ها یعنی حدود 83.7میلیون نفر مرد هستند و 66.6میلیون نفر نیز کارگران مهاجر زن هستند.

این مطالعه همچنین نشان داده‌است که اکثریت افراد برای به دست آوردن فرصت‌های شغلی بهتر به سایر نقاط مهاجرت می‌کنند

گار رایدر رئیس سازمان جهانی کار درباره این گزارش گفته‌است: «این تحلیل نشان می‌دهد که سازمان جهانی کار سهم بالایی در حمایت از اعضا برای رسیدن به اهداف 2030 داشته‌است و تا در نهایت کشورها به توسعه پایدار دست پیدا کنند.»

کارگران مهاجر، پدیده‌ای است که تمامی نقاط جهان با‌ آن درگیر هستند. اما حدود نیمی از کارگران مهاجر (48.5درصد) در دو منطقه عمده متمرکز شده‌اند: امریکای شمالی و اروپای شمالی، جنوبی و غربی. دولت‌های عربی بیشترین تعداد کارگران مهاجر را در خود جای داده‌اند که برابر با 35.6درصد است.

این مطالعه به پراکندگی کارگران در سطح صنعت نیز پرداخته‌است. اکثریت کارگران مهاجر در بخش خدمات مشغول به کار هستند که بالغ بر 106.8میلیون نفر یعنی 71.1درصد از جمع کل آن‌هاست. 26.7میلیون نفر دیگر نیز در بخش صنعت و تولید مشغول به کار هستند. 16.7میلیون نفر در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

این مطالعه همچنین نشان داده‌است که اکثریت افراد برای به دست آوردن فرصت‌های شغلی بهتر به سایر نقاط مهاجرت می‌کنند.

این گزارش همچنین تأکید بسیاری روی اختلاف جنسیتی در بخش کارگران مهاجر کرده‌است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا