مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار به تسنیم خبر داد

سامانه ویژه نخبگان کار و تولید در اینترنت در حال راه‌اندازی است

سامانه ویژه نخبگان کار و تولید در اینترنت در حال راه‌اندازی است

مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی از ساماندهی سامانه نخبگان جامعه کار و تولید در فضای مجازی خبر داد و گفت:شرط ورود به تالار هم اندیشی نخبگان جامعه کار و تولید، انتخاب شدن در فرآیندهای جشنواره های امتنان است.

غلامرضا بستان منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با بیان اینکه توجه به منابع انسانی و توسعه آن، نیازمند عنایت ویژه به استعدادها و نیروهای درخشان و نخبگان جامعه است گفت:  نخبه گرایی با تخصصی شدن امور در هر جایگاهی دارای قداست و ارزش است و به همین علت بارها و بارها از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مورد تأکید واقع شده است.

وی ادامه داد:در همین راستا به منظور تحقق" چشم انداز افق 1404 در راستای رسیدن به جامعه دانش محور،  با تأکید بر سهم برتر سرمایه های انسانی" و با توجه به اهمیت موضوع نخبگان در توسعه همه جانبه کشور، اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، فراهم نمودن ابزار تعامل و معاشرت منطقی و سامان یافته میان نخبگان را با راه اندازی سامانه ویژه نخبگان جامعه کار و تولید در جهت تحقق دولت الکترونیک و اجرایی شدن برنامه های  توسعه فناوری اطلاعات، در دستور کار قرار داده است.

رئیس جشنواره های امتنان کشور اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای اجرائی جهت استفاده مناسب از استعداد نخبگان در پیشبرد توسعه کشور، ایجاد زمینه های همفکری و هم‌اندیشی بین نخبگان است. با اجرای این طرح، سعی می شود با فراهم کردن ابزار تعامل نخبگان جامعه کار و تولید ، در سطوح استانی و ملی ، تعاملات قوی برقرار شده و نخبگان ضمن بهره گیری از تجارب ، دانش و اطلاعات یکدیگر و با درج مقالات علمی ، نظرات وپیشنهادات و همچنین ورود به بخش پرسش و پاسخ ، از نظرات ارزشمند خود در جهت برگزاری هر چه بهتر فرایندها در جهت نوآوری، ترویج و توسعه بنگاه های اقتصادی و اعتلای بهره وری کار وتولید تلاش نمایند. در این سامانه تالاری با عنوان تالار هم اندیشی نخبگان جامعه کار وتولید پیش بینی شده است که در آن نخبگان هر قشر (کارآفرینان برتر و کارگران و گروه های کار مخترع) برای تبادل مباحث علمی و هم فکری در خصوص طرح های پیش روی یکدیگر می پردازند.

مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی دیگر از اهداف راه اندازی سامانه فوق الذکر، معرفی دستاوردهای نخبگان و بنگاه های اقتصادی به منظور ایجاد انگیزه در جهت ترویج فرهنگ کار و تولید و رشد و توسعه اقتصادی است.

وی ادامه داد: چرا که اغلب کارگران و گروه‌های کار مخترع کشور امکانی برای معرفی دستاوردهای خود در رسانه ندارند. به همین دلیل این سامانه شرایطی را فراهم می‌کند که اندیشه های ناب جامعه کار و تولید که به مرحله عمل درآمده و امتحان خود را پس داده اند به بهترین شکل ممکن به مخاطبان و اهالی فن و علم و حرفه معرفی شوند.

بستان منش  گفت: شرط ورود به این تالارها انتخاب شدن در فرآیندهای جشنواره های امتنان است که بیش از ربع قرن  است که در حال برگزاری است. البته کلیه کارگران  و کارآفرینان خلاق و نوآور می توانند در هر نقطه از کشور، پس از فراخوان عمومی که هر سال اعلام می شود ضمن مراجعه به سامانه اقدام به ثبت نام نموده و با حضور در فرایند امتنان در صورت انتخاب از سوی کمیته های ارزیابی و داوری به مقام شایسته نخبگی استانی و ملی کار و تولیدنایل شوند.

 بستان منش گفت: به محض پایان طراحی و راه اندازی سامانه ، آدرس آن از سوی رسانه های عمومی اطلاع رسانی می‌شود. با عملیاتی و نهادینه کردن امر ساماندهی و فرهنگ نخبه شناسی و نخبه پروری، در آیندهای نزدیک شاهد تحول در تمامی عرصه‌ها باشیم.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا