بهمن‌واسفند بازار واردات خودرو جان می‌گیرد

بهمن‌واسفند بازار واردات خودرو جان می‌گیرد

یک کارشناس بازار خودروهای وارداتی با بیان اینکه بازار محصولات وارداتی در ۲ ماه پایان سال جان خواهد گرفت گفت: برنامه ریزی شرکت های وارداتی نشان می دهد، بیشتر واردکننده های خودرو پیش بینی رونق بازار را در ۲ ماه پایانی سال دارند.

مهدی عیسی فر ادامه داد: آمار واردات و ثبت سفارش از سوی واردکننده‌ها نشان می‌دهد این شرکت‌ها بر این باور هستند که 2 ماه پایانی امسال نیز مانند سال‌های پیشین شاهد رونق بازار در خودروهای وارداتی خواهیم بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرخودرو، وی همچنین بابیان اینکه بازار آخر سال مشتری همیشگی و ثابت دارد گفت: اخبار رسیده نشان می‌دهد فروش شرکت‌ها در 2 ماه پایانی سال به میزان 6 ماه ابتدای سال خواهد رسید.

عیسی فر در ادامه نیز بابیان اینکه مشتریان به این باور رسیده‌اند که قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت تصریح کرد: در چند ماهی که از توافقات هسته‌ای گذشت بسیاری از مشتریان در انتظار کاهش شدید قیمت خودرو  تصمیم گرفتن خرید یا تعویض خودروهای خود را به تعویق بی اندازند اما وضعیت بازار، کاهش نیافتن نرخ ارز و تعرفه واردات و از سوی دیگر زمان‌بر بودن ورود برندهای جدید در بازار نشان داد، این‌گونه انتظارها بیهوده است، لذا به نظر می‌رسد به‌مرورزمان خریداران واقعی خودرو وارد بازار شوند و بازار از این رکود خارج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه آمار فروش شرکت‌های واردکننده از رشد فروش خودروها شرکتی حکایت می‌کند  گفت: اما از سوی دیگر فروش خودروهای وارداتی غیر شرکتی کاهش شدیدی داشته که موجب افت فروش خودروهای وارداتی نسبت به سال گذشته شده است .

این کارشناس بازار خودرو همچنین با بیان اینکه شرکت های وارد کننده بزرگ باید به ایفای تعهداتشان وفادار باشند و خودروها را به‌موقع به مشتریان تحویل بدهند اظهار کرد: شک نداشته باشید در چنین شرایطی بازار فروش در 2 ماه پایانی سال پررونق خواهد بود.

عیسی فر در پایان نیز گفت: در بازار پایان  سال برندهایی برنده خواهند بود که اعتماد مردم را در تحویل به‌موقع خودروها جلب کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا