مدیر عامل یک شرکت کارگزاری مطرح کرد:

آسیب شناسی علل رکود اقتصادی راهکار خروج از رکود بورس

آسیب شناسی علل رکود اقتصادی راهکار خروج از رکود بورس

اینکه بگوییم تنها بازار سرمایه با مشکل عدم نقدینگی مواجه است و نیاز به ایجاد رونق برای ورود سرمایه های زیاد دارد، درست نیست چرا که اقتصاد کشور در همه بخش ها دچار بلاتکلیفی شده است.


 

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سپه بر این باور است که برای خروج بورس از رکود باید مسئولان و فعالان اقتصادی پیش از هر کاری به آسیب شناسی و علل رکود اقتصادی بپردازند به این معنا که با ارزیابی و تحلیل میزان بیکاری، صادرات و واردات، تولید ناخالص ملی علل رکود اقتصاد را در آنها بیابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ مهرداد نعمتی، مدیر عامل شرکت کارگزاری کاسپین مهر ایرانیان(بانک سپه)، با بیان اینکه شرایط کلی اقتصاد در رکود کامل به سر می برد، عنوان کرد: اینکه بگوییم تنها بازار سرمایه با مشکل عدم نقدینگی مواجه است و نیاز به ایجاد رونق برای ورود سرمایه های زیاد دارد، درست نیست چرا که اقتصاد کشور در همه بخش ها دچار بلاتکلیفی شده است.

 وی افزود: نوسانات موجود تنها مربوط به بورس نبوده و بازارهای متعدد در اقتصاد با این مساله روبرو هستند و بورس هم در کنار دیگر بخش ها با نوسان مواجه است که به نظر می رسد چنانچه بورس ارز راه اندازی شود، بتوان به سمتی حرکت کرد که با کنترل نرخ ها، ثبات را به بازار ارز برگرداند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری کاسپین مهر ایرانیان (بانک سپه) تصریح کرد: امروز صنایع در بخش هایی چون کشاورزی، مسکن، خودرو و غیره شرایط نامطلوبی را سپری می کنند و چرخه اقتصادی در هر کدام از بخش ها و صنایع به درستی پیش نمی رود و برآیند آن رکود حاکم بر اقتصاد است که نمود آن در بورس به عنوان بخشی از اقتصاد دیده می شود.

نعمتی در ادامه  گفت: علی رغم اینکه بورس نماینده کاملی از اقتصاد کشور نیست اما بازتاب بخش عمده ای از اقتصاد است که هر گونه نوسان در آن به بدنه کشور لطمه وارد می کند و شاید بتوان گفت رکود موجود در تولید است که به وضوح در بورس نمایان شده است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری کاسپین مهر ایرانیان(بانک سپه) خاطر نشان کرد: مسئولان و فعالان اقتصادی اول از همه بایستی به آسیب شناسی و علل رکود اقتصادی بپردازند به طوریکه میزان بیکاری، صادرات و واردات، تولید ناخالص ملی را مورد تحلیل قرار داده و علل رکود اقتصاد را در آنها پیدا کنند.

وی یادآور شد؛ عامل اصلی رکود بازار سرمایه از عمده کارهایی است که نیاز است دولت به آن پرداخته و عواملی که می تواند رونق را برای بازار رقم بزند، بررسی شود و سپس با شناسایی آنها نسبت به تدوین نقشه راه و اجرای کامل آن گام بردارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا