اما و اگرها درباره قیمت بلیت هواپیما ادامه دارد

پس لرزه‌های یک آزادسازی

پس لرزه‌های یک آزادسازی

با وجود گذشت چند هفته از اجرایی شدن طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، هنوز پس لرزه‌های این تصمیم تمام نشده‌، تا جایی که به نظر می‌رسد حتی در بدنه دولت نیز هنوز به طور کامل با اجرای این مصوبه موافق نیستند.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که بر اساس ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه سازمان هواپیمایی موظف بود مقدمات لازم را برای اجرایی شدن طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما برداشته و امکان متنوع‌سازی نرخ بلیت در کنار رقابتی برابر به وجود بیاورد، با توجه به مسائل و مشکلاتی که اقتصاد ایران با آن روبرو بود هرگز حرکت به این سمت ممکن نشد تا جایی که رییس سابق سازمان هواپیمایی اعلام کرد مقدمات کار برای آزادسازی وجود ندارد.

با وجود این تردیدها، رییس جدید سازمان هواپیمایی تصمیم گرفت در آذرماه سال جاری آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را کلید بزند و در این راستا ابهامات و مشکلاتی که به وجود آمده را توضیح دهد هر چند سازمان با توجه به مسائل و مشکلاتی که در برخی خطوط هوایی کشور وجود دارد تصمیم گرفت همچنان تعداد قابل توجهی از مسیرها را در فهرست قیمت‌های حمایتی قرار داده و آزادسازی را با آنها نرساند اما صرف کلید زدن به این طرح بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران را نگران کرد.

هر چند سازمان هواپیمایی تلاش کرده در طول تمام این روزها پاسخ مخالفان را داده و اجرای آزادسازی را امری غیرقابل چشم‌پوشی در نظر بگیرد اما اخیرا اظهارنظری از سوی مسئولان سازمان حمایت مطرح شده که نشان می‌دهد مسئولان این سازمان به منظور حمایت از حق مصرف‌کننده موافق با آزادسازی نرخ‌ها و به دنبالش افزایش قیمت‌ها نیستند.

هر چند هنوز از سوی وزارت راه و شهرسازی و البته سازمان هواپیمایی اظهارنظر جدی صورت نگرفته و مشخص نیست آیا صحبت‌های سازمان حمایت می‌تواند مانعی بر اجرای این طرح باشد یا خیر اما صرف اعلام رسمی تردیدهای یک سازمان دولتی نشان از آن دارد که در آینده طرح آزادسازی همچنان با مشکلاتی روبرو خواهد بود. مشکلاتی که نخستین صورت خود را در روزهای اول اجرای این طرح و با افزایش نجومی قیمت پروازها نشان دادند و شاید در آینده نیز ابعاد جدیدتر پیدا کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا