فاصله 400 هزار بشکه‌ای گزارش ایران و اوپک

فاصله 400 هزار بشکه‌ای گزارش ایران و اوپک

ایران درمذاکرات مستقیم خود با اوپک اعلام کرده است که در یازدهمین ماه سال، روزانه سه میلیون و 310 هزار بشکه نفت تولید کرده است و این در حالیست که این عدد فاصله‌ای بیش از 400 هزار بشکه با عددی که اوپک از منابع ثانویه از وضعیت نفتکش‌های ایران به دست آورده است دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بررسی‌های اوپک از میزان تولیدات نفت کشورها در نوامبر حاکی از آن است که ایران در این ماه روزانه دو میلیون و 876 هزار بشکه نفت خام تولید کرده است و این در حالی است که ایران در گزارش خود به اوپک اعلام کرده که تولید روزانه نفت به سه میلیون و 310 هزار بشکه می‌رسد.

اما آنچه ایران در گزارش ماهانه خود به اوپک اعلام کرده حاکی از تولید سه میلیون و 310 هزار بشکه در روز نفت خام در یازدهمین ماه سال جاری میلادی بوده است.

اوپک در گزاررش خود از منابع ثانویه میزان تولید نفت ایران در نوامبر را مشابه ماه گذشته آن دو میلیون و 876 هزار بشکه اعلام کرده است.

علاوه بر این تفاوت در میزان تولید ، طبق گزارش مستقیم ایران تولید نفت در ماه مورد بررسی نسبت به ماه پیش از آن 30 هزار بشکه کاهش پیدا کرده است اما گزارش ثانویه اوپک تغییری را در میزان تولید نشان نمی‌دهد.

البته گزارش های متفاوت اعضای اوپک با آنچه اوپک به نقل از منابع ثانویه اعلام می‌کند به این ترتیب که رقم اعلامی از سوی اعضا بیش از رقم به دست آمده از بررسی‌های اوپک است در سالهای گذشته امری رایج بوده است.

این ارقام در حالی مطرح می‌شود که ایران اعلام کرده است که به زودی میزان تولید خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش می دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا