قائم مقام مدیرعامل آبفای تهران در گفت‌وگو با تسنیم:

اعتبار طرح قمر بنی هاشم تهران قطره چکانی تزریق می‌شود

اعتبار طرح قمر بنی هاشم تهران قطره چکانی تزریق می‌شود

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی طرح قمر بنی هاشم خبر داد و علت کندی اجرای این طرح را تخصیص قطره چکانی اعتبارات مالی عنوان کرد.

علیرضا نوذری پور در گفت‌وگو با خیرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: طرح قمر بنی هاشم با هدف متعادل سازی کمی و کیفی آب شرب تهران با مجموع طول 140 کیلومتر اجرا خواهد شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا امروز به مرز 15 درصد رسیده است و اگر منابع مالی در اختیار قرار بگیرد در کمتر از سه سال دیگر این طرح به بهره برداری می رسد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: تاکنون روند تأمین منابع مالی این طرح خیلی قطره چکانی بوده؛ اگر یک تحول و تحرکی را در تخصیص منابع مالی به این طرح شاهد باشیم، کار اجرای آن سرعت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای سال 90، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه 500 میلیارد تومان است.

نوذری پور در پاسخ به اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح بر اساس برآوردهای سال 94 چقدر است، گفت: آخرین برآوردی که بر روی نیاز مالی پروژه انجام شده به همان سال 90 باز می گردد و هنوز برآورد جدیدی در خصوص میزان قیمت تمام شده نداریم.

وی افزود: مطمئنا با توجه به افزایش قیمت ها در 4 سال اخیر، قیمت تمام شده این پروژه نیز بیش از برآورد سال 90 خواهد بود؛ به روز سازی برآوردهای مالی این طرح در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به اینکه آیا با توجه به عدم تخصیص منابع مالی به میزان کافی، اجرای این طرح متوقف شده است، گفت: به هیچ وقت پروژه تعطیل نیست، هم اکنون در کمربندی آزادگان قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرای بخش هایی از کار این طرح است و هزینه های امروز پروژه به بدهی های آبفا اضافه می شود تا بودجه بیاید.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا