مذاکره با3کشور اروپایی برای اُوِرهال هواپیما

مذاکره با3کشور اروپایی برای اُوِرهال هواپیما

در حالی چندی پیش وزیر راه و شهرسازی از تداوم مذاکره با تامین‌کنندگان دست اول هواپیما تاکید کرده بود که خبر می‌رسد ایران با سه کشور اروپایی آلمان، ایرلند و فرانسه برای فاینانس و اُوِرهال هواپیما مذاکراتی را انجام داده است.

اواخر آبان‌ماه امسال وزیر راه و شهرسازی پس از لغو سفر رئیس‌ جمهوری به فرانسه گفته بود:‌ با وجود لغو سفر روحانی به فرانسه مذاکره با عرضه کنندگان دست اول هواپیما ادامه دارد.

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، عباس آخوندی به تسنیم گفته بود: سفر ما به اروپا لغو شده اما مذاکرات و کارها برای خرید هواپیما در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با عرضه کنندگان دسته اول هواپیما برای تامین هواپیماهای مورد نیاز در حال مذاکره هستیم.

از سوی دیگر محمد سعید شرفی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در نشست همکاری مشتری ایران و ایتالیا در حوزه های زیربنایی از مذاکره با کشورهای آلمان، فرانسه و ایرلند در خصوص مسائل مربوط به حمل‌ونقل هوایی از جمله فاینانس و تعمیرات سنگین هواپیما خبر داده است.

وی در این نشست اظهار کرد:‌ به‌طور حتم تحریم‌های صورت گرفته علیه صنعت حمل ونقل هوایی ایران طی30سال گذشته فرصت مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می دهد تا در فضای پسا تحریم از بازار بکر و قابل توجه صنعت هوانوردی ایران استفاده کنند.

وی با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می‌رود، افزود: از آنجا که میانگین سن ناوگان هوایی کشور حدود 20سال است برای رقابت با رقبای منطقه و رشد چشمگیر مسافر، برای یک دهه آینده نیازمند 400 فروند هواپیما به طور عمده از نوع جت منطقه ای و هواپیماهای میان برد هستیم.

وی ادامه داد: به همین منظور براساس مطالعات صورت گرفته شرکت های هواپیمایی ایرانی علاقه مند به استفاده از هواپیماهایی از نوع بوئینگ 737 و ایرباس 320 و همچنین همکاری با سرمایه گذاران به صورت اجاره و خرید هواپیما هستند.

وی با بیان اینک‌ه به دلیل وجود 45 فرودگاه کم ترافیک فرصت مناسبی برای ورود سرمایه گذاران در حوزه هوانوردی عمومی به شمار می رود، افزود: با وجود 200شرکت در حوزه هوانوردی عمومی و ساخت برخی از قطعات هواپیماها و همچنین علاقه مندی تجار و صاحبان مشاغل به استفاده از هواپیماهای اختصاصی همچنین به دلیل پهناور بودن ایران سرمایه‌گذاری در حوزه هوانوردی عمومی نیز می‌تواند فرصت مناسبی پیش‌روی سرمایه گذاران خارجی قرار دهد.

شرفی خواستار همکاری های آموزشی، ارائه خدمات ناوبری هوانوردی شد و افزود: بسیاری از شرکت‌های خارجی علاقه مند به حضور در سرمایه گذاری در حوزه های مختلف هوانوردی ایران از جمله بیمه، فاینانس، تعمیرات سنگین هواپیما (اُوِرهال) و ... هستند و در هفته‌های اخیر مذاکراتی با شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، فرانسه و ایرلند صورت گرفته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا