کدام ایرلاین بیشترین تاخیر ها را داشت؟

کدام ایرلاین بیشترین تاخیر ها را داشت؟

وزارت راه و شهرسازی آمار رسمی پروازهای فرودگاه مهرآباد در آبان ماه سال جاری را منتشر کرده که بر اساس آن همچنان دو ایرلاین دولتی ایران‌ایر و آسمان بیشترین تاخیر را به ثبت رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش در آبان سال ۹۴، ۴۳۷۲ پرواز در فرودگاه مهرآباد از سوی ۱۳ ایرلاین انجام گرفته که بیش از ۳۴ درصد آن‌ها با تاخیر مواجه شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بر این اساس، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که ۱۵ درصد از کل پروازهای ماه گذشته را انجام داده تنها موفق به ثبت ۲۲۳ پرواز به موقع شده است تا با ۶۵ درصد تاخیر رکورددار تاخیر‌ها باشد.

پس از ایران‌ایر شرکت هواپیمایی آسمان نیز که در آبان ماه ۵۶۹ پرواز در فرودگاه مهرآباد داشته با ۳۷ درصد تاخیر روبرو بوده است تا به این ترتیب دو ایرلاین دولتی ایران‌ایر و آسمان در مجموع ۳۹ درصد از کل تاخیرهای ماه آبان را به خود اختصاص دهند.

در بین دیگر ایرلاین‌ها نیز وضعیت در بین شرکت‌هایی که تعداد پروازهای بیشتری را ثبت کرده‌اند متفاوتند.

شرکت هواپیمایی ماهان که ۵۲۷ پرواز را در آبان ماه انجام داده موفق شده با ۷۶ درصد پرواز به موقع آماری نسبتا قابل قبول را به ثبت برساند.

هواپیمایی قشم‌ایر نیز با ۴۱۰ پرواز آمار ماهان را ثبت کرده‌اند و تنها در ۲۴ درصد از پرواز‌ها تاخیر داشته‌اند.

پس از آن‌ها شرکت هواپیمایی زاگرس با ۴۵۹ و آتاایر با ۴۶۳ پرواز جزء ایرلاین‌های نسبتا فعال در ماه گذشته بودند که آمار تاخیر آن‌ها در حدود ۴۰ درصد ثبت شده است.

در صف شرکت‌های هواپیمایی با تاخری پایین ایرلاین‌هایی مانند کیش‌ایر، کاسپین و معراج دیده می‌شوند که به ترتیب ۲۵، ۳۰ و ۲۹ درصد از پروازهای آن‌ها تاخیر داشته‌اند.

در این بین شرکت هواپیمایی پویاایر که با ۲۸ پرواز کمترین فعالیت را در بین ایرلاین‌های ایرانی فعال در فرودگاه مهرآباد داشته موفق شده با ثبت ۲۵ پرواز بدون تاخیر آمار ۸۹ درصد پرواز به موقع را در این ماه ثبت کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا