انبوه‌سازان تمایل به همکار خارجی‌ دارند؟

انبوه‌سازان تمایل به همکار خارجی‌ دارند؟

در دوران جدید همکاری‌های خارجی ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی، آیا انبوه‌سازان ایرانی مایل به همکاری با شرکای خارجی هستند؟

در روزهای اخیر اخباری از همکاری ایران با شرکت‌های ترکیه‌ای و ایتالیایی در زمینه ساخت‌وساز منتشر شده بود اما آیا سازندگان ایران تمایلی به همکاری با شرکت‌های ترکیه‌ای و ایتالیای دارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان ایران در رابطه با این موضوع به گفت: از نظر من برای ارتباط با کشورهای خارجی عزمی عمومی در مردم ایران است، زیرا مردم ایران مردمی هستند که ارتباط با دنیای خارجی را بسیار می‌پسندند، چرا که در اوج تحریم‌ها نیز بحث بین‌المللی و جهانی شدن در همه آحاد مردم مطرح بوده و این حس در درون مردم وجود دارد که هر لحظه از جزیره‌ای که در آن ارتباط‌شان با کشورهای دیگر کم است خارج شویم و به سمتی حرکت کنیم که با کشورهای پیشرو دنیا ارتباط داشته باشیم.

محمد مهدی مافی در ادامه بیان کرد: از نظر من ارتباط با کشورهای دیگر دو طرفه است، یعنی هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ اقتصادی همه چیز دو طرفه خواهد بود، یعنی همان گونه که منافعی برای آن کشورهای خارجی مهیا می‌شود، برای کشور ما و مردم ما نیز وجود خواهد داشت.

او در ادامه اظهار کرد: تمامی بحث‌های مربوط به اشتغال و راه‌اندازی صنایع مختلف، بحث‌هایی هستند که برای کشور ما بسیار دارای اهمیت هستند و این به نفع ماست که یک ارتباطی میان کشورمان با کشورهای خارجی ایجاد شود و به عقیده من عزمی ملی در دولتمردان نیز مشاهده می‌شود که امیدوارم این کارها به ثمر برسد.

مافی گفت: البته چالش‌هایی هم وجود دارد، مسایلی نیز در رابطه با نحوه تعریف این تعامل، میزان و حد تعامل مطرح است، اما به هر حال با وجود یک سری شرایط و محدودیت‌ها، باید از حداکثر پتانسیل‌های موجود استفاده کرد و محدودیت‌ها را هم به هر حال پذیرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا