تولید هر نرم‌افزار، 4 سال معاف از مالیات

تولید هر نرم‌افزار، 4 سال معاف از مالیات

شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار که واجد شرایط دستورالعمل 4017/3 وزارت صنعت باشند، با دریافت پروانه از دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات، چهار سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات، زیرمجموعه بخش معاونت آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت که در بیست‌ویکمین نمایشگاه الکامپ در سالن دولت الکترونیکی حضور دارد، معافیت مالیاتی را به مدت چهار سال برای شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این دفتر وظیفه صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار را بر عهده دارد و شرکت‌های تولیدکننده پس از دریافت پروانه، به عنوان شرکت صنعتی شناخته و مشمول قوانین شرکت‌های صنعتی می‌شوند.

از مزایای این پروانه، معافیت از مالیات بر درآمد به مدت چهار سال برای خدمات و فروش نرم‌‍‌افزار مورد نظر است که طبق قانون و با هماهنگی سازمان اموز مالیاتی کل کشور انجام شده است. همچنین برق این شرکت‌ها صنعتی شده و برای آنها نسبت به تعرفه خانگی 70 درصد تخفیف قرار داده می‌شود.

این پروانه همچنین نقطه مثبتی برای شرکت‌ها در قراردادها و مزایده‌هاست و اگر آنها رتبه شورای عالی انفورماتیک نیز داشته باشند، موجب تثبیت این رتبه می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا