نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مدیران خارجی 10 روز هم دوام نمی‌آورند!

مدیران خارجی 10 روز هم دوام نمی‌آورند!

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: گاها با قوانینی مواجه می‌شویم که برای یک فعل واحد دو حکم متفاوت ارائه می‌دهند. در این شرایط چه باید کرد؟ توصیه می‌کنند "مدیران خارجی را به کشور بیاورید تا شیوه مدیریت را به شما بیاموزند" حال آن که در این شرایط مدیران خارجی حتی 10 روز هم در کشور دوام نمی‌آورند!

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، غلامحسین شافعی در سومین همایش ملی توسعه پایدار که با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی و کهنه دولت که ریشه تاریخی و فرهنگی نیز دارد نگاه حاکمیت به بخش خصوصی به عنوان بدهی خود است، اظهار کرد: معمولا دولت‌های نفتی این دیدگاه را دارند که بالاجبار بودجه نفت را در اختیار بخش خصوصی می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در ایران به نحوه اداره کشور توجهی نمی‌شود، ادامه داد: در ترکیه تقریبا هیچ میزانی از تولید ناخالص ملی دست دولت نیست و مملکت را مردم و فعالان اقتصادی اداره می کنند و دولت به منظور اداره هر چه بهتر کشور، آن‌ها را پشتیبانی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه قبح قانون‌گریزی در کشور از بین رفته است، خاطرنشان کرد: هر چقدر هم که قانون وضع شود ضمانتی برای اجرای آن وجود ندارد. اگر قوانین حتی از سوی مجلس نیز عملی نشوند چگونه باید اعتراض کرد؟ در هر جلسه از شورای گفت‌وگوی استان که در استانداری برگزار می‌شود، باید دو نماینده مجلس حضور داشته باشند اما بیش از یک سال است که هنوز نماینده‌ای در جلسه حاضر نشده است.

راضیه علیرضایی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی - نیز در این همایش با اشاره به اینکه امید است نتایج چنین همایش‌هایی در وضعیت اقتصاد استان و کشور مشاهده شود، اظهار کرد: رویکردی که در تمام این همایش‌ها وجود داشته نقد فرایندهای قانونی و اجرایی در تمام حوزه‌ها بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: روش‌های اجرایی 30 – 35 سال گذشته نقد شده است و تقریبا نقد کاملی بر مجموعه فضای کسب و کار کشور ارائه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خطاب به مدیران گفت: باید بدانید که مشکلات موجود در فضای کسب و کار را کسی از بیرون خلق نکرده است. احتیاج است خودمان برنامه‌ریزی کنیم. همیشه از نبود برنامه گلایه می‌کنید و می‌گویید چرا در فضای کسب و کار راهبرد بلندمدتی در دست نیست؟

علیرضایی با بیان اینکه برخی مشکلات در حوزه بخش خصوصی عادی شده است، یادآور شد: یکی از مشکلات استان در فضای کسب و کار این است که این فضا را مسکن، شهرسازی و راه تعیین می‌کند. حتی سند آمایش استان که نوشته شد باز هم گروه شهرسازی ترکیب آن را آماده کرد.

وی با بیان اینکه در سند آمایش استان، خراسان رضوی به عنوان استانی توسعه‌ یافته، متوازن و با اولویت اول گردشگری مطرح شده است، گفت: با این وجود چقدر از تولید ناخالص ملی از صنعت گردشگری به دست می‌آید؟ باید به تصمیم‌گیری‌ها برای آینده بیش‌تر توجه شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا