توسعه روابط باکو و تهران

توسعه روابط باکو و تهران

در آستانه برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: روابط باکو و تهران براساس منافع مردم دو کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش نامه نیوز، حکمت حاجی‌اف روز جمعه در گفت‌وگوی با خبرنگاران افزود: روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر همکاری‌های متقابل مفید، اصول برابری حقوق، دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر، حسن همجواری و دوستی مبتنی است.
 
او هم‌چنین برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران در دوشنبه آینده در تهران را برای بسط روابط دو کشور بسیار با اهمیت توصیف کرد.
 
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، در این اجلاس چشم‌انداز همکاری دو کشور در حوزه‌های صنعت نفت و گاز، انرژی، بهداشتی، بازرگانی، فرهنگی، گردشگری، مالی و کشاورزی، حفاظت از محیط زیست، فن آوری اطلاعات، علمی و مطالعاتی بررسی خواهد شد.
 
حاجی اف با اشاره به سفر مفید و نتیجه بخش حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به باکو گفت، این گونه سفرها گام مثبت در جهت تقویت مناسبات دوستانه با همسایگان است و برای توسعه روابط دو کشور مهم ارزیابی می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا