بهره‌وري راهکار مقابله معدنکاران در شرايط بحران قيمت

بهره‌وري راهکار مقابله معدنکاران در شرايط بحران قيمت پايگاه خبري معدن نيوز- عضو هيات مديره خانه صنعت، معدن و تجارت ايران اظهار کرد: تنها راه برون رفت از بحران موجود در توليد محصولات معدني کشور تلاش شرکت‌ها براي کاهش قيمت تمام شده است که اين موضوع در گرو تصحيحي فرآيند توليد، آموزش نيروي انساني و ارتقاي سطح ماشين‌آلات و تجهيزات است.
 آرمان خالقي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه تمام توليدکنندگان معدني دنيا در کاهش قيمت تمام شده با ايجاد بهره‌وري در توليد هستند، افزود: از آنجايي که حفظ بازار از اولويت‌هاي توليدکنندگان بزرگ معدني دنياست، معدنکاران در شرايط رکودي ميزان توليد خود را کاهش نمي‌دهند بلکه با ايجاد بهره‌وري قيمت تمام شده خود را کاهش مي‌دهند تا همچنان توان رقابت در بازار را داشته باشند.
او با تاکيد بر اينکه بازارسازي هزينه زيادي را بر توليدکننده‌هاي معدني تحميل مي‌کند، تصريح کرد: به طور قطع از دست دادن يک بازار و ايجاد يک بازار جديد يا برگردادند بازار قبلي با هزينه‌هاي بازاريابي و... زيادي همراه است از اين رو شرکت‌هاي بزرگ ترجيح مي‌دهند با هزينه در ماشين‌آلات و اصلاح روش‌هاي توليد قيمت تمام شده محصول را کاهش دهند تا اينکه ميزان توليد و عرضه خود را کاهش دهند.
خالقي با بيان اينکه آموزش نيروي انساني نيز بخشي از ايجاد بهره‌وري در توليد است افزود: بسياري از نيرويهاي کارگري بخش معدن توان استفاده از تجهيزات پيشرفته را ندارند از اين رو آموزش نيروي انساني نه تنها باعث کاهش آسيب‌هاي ناشي از حوادث و جلوگيري از هدر رفت مواد معدني مي‌شود ميزان بازدهي نيروي انساني نسبت به توليد را نيز بالا مي‌برد که به طور قطع در کاهش قيمت تمام شده محصول با تعديل هزينه‌هاي سربار موثر خواهد بود.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا