با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد ریال/

ایرانسل تجاری‌سازی اینترنت اشیاء را آغاز کرد

ایرانسل تجاری‌سازی اینترنت اشیاء را آغاز کرد

ایرانسل برای نخستین بار در ایران از سامانه پیشرفته خدمات دستگاه به دستگاه (M۲M) به صورت تجاری بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، سامانه‌های خدمات دستگاه به دستگاه با هدف هوشمندسازی انواع خدمات، صنایع و سازمان‌ها و نیز افزایش رفاه عمومی، این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از زیرساخت ارتباطی اپراتور دوم، مدیریت و کنترل انواع دستگاه‌ها و سیستم‌ها از راه دور فراهم شود.

از کاربردهای مختلف این سامانه می‌توان در حوزه‌هایی نظیر دولت همراه، شهر هوشمند، صنایع هوشمند، سلامت همراه، خانه‌های هوشمند و حمل‌و‌نقل و خودروهای هوشمند بهره گرفت.

امروزه دنیای ارتباطات محدود به افراد نیست و انواع دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، خودروها و اشیای مختلف نیز به یکدیگر متصل شده و با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند که به آن اینترنت اشیا (IOT) گفته می‌شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته از اتصال بیش از 50 میلیارد دستگاه و شیء تا چند سال آینده به یکدیگر خبر می‌دهد، این ارتباطات نیازمند ایجاد بستری امن و پیشرفته است تا مدیریت تعداد زیادی دستگاه و حجم بالایی از ارتباطات را برای سازمان‌ها و دولت‌ها میسر کند.

در این راستا و همگام با این روند جهانی، اپراتور دوم موبایل بالغ بر هزار میلیارد ریال جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات هزینه کرده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.

از جمله جدیدترین کاربردها و فناوری‌های حوزه زندگی هوشمند که توسط ایرانسل عرضه شده فناوری‌هایی نظیر خانه هوشمند، مدیریت انرژی، کنترل از راه دور (دوربین‌های نظارتی)، پایش و اندازه‌گیری از راه دور و خدمات مدیریت ایمنی (اطلاع‌رسانی آتش‌سوزی، سرقت، نشت آب و ...) است.

این سامانه روز دوم شهریور 94 طی بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 2015) به بهره‌برداری تجاری رسید.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا