تسنیم گزارش می‌دهد

چالش نبود متقاضی برای ۵۲۰۰ مسکن مهر هسا در هشتگرد

چالش نبود متقاضی برای ۵۲۰۰ مسکن مهر هسا در هشتگرد

در حالی پروژه‌های مسکن مهر هسا با مشکلاتی از جمله نبود نقدینگی کافی برای اتمام دست و پنجه نرم می‌کند که نبود متقاضی به‌عنوان چالشی دیگر گریبان این پروژه‌ها را گرفته است؛ هم‌اکنون در شهر هشتگرد برای حدود ۵۲۰۰ مسکن مهر هسا متقاضی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواخر شهریور ماه امسال محمدرضا توکلی مدیرعامل وقت شرکت عمران شهر هشتگرد با اشاره به این‌که 4000 واحد هم آماده تحویل است اما به دلیل نبود امکانات زیربنایی نمی‌توانیم آنها را واگذار کنیم، تصریح کرد: برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر با دستگاه‌های خدمات‌رسان وارد مذاکره شده‌ایم.

وی با بیان این‌که برق‌رسانی به واحدهای ساخته شده هم‌اکنون در حال انجام است، افزود:‌ برای تاسیسات گاز نیز زمینی را به شرکت گاز برای ساخت ایستگاه واگذار کرده‌ایم، ضمن آن‌که آب و فاضلاب این پروژه‌ها نیز در حال اجراست.

وی با بیان این‌که هنوز با "هسا" مشکل داریم، تصریح کرد: : با وجود توافقی که با هسا داشتیم، اما متاسفانه این شرکت کار را متوقف کرده است.

توکلی با یادآوری این‌که 8000 هزار واحد مسکن مهر هشتگرد گرفتار این موضوع هستند، گفت:‌ واحدهای هسا حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متوقف شده است، در این زمینه به هسا اخطار داده‌ و آنها تکلیف کرده‌ایم نسبت به تکمیل واحدها اقدام کنند.

وی با تاکید بر این‌که به لحاظ قانونی می‌توانیم قرارداد با این شرکت را فسخ کنیم، افزود:‌ اما این کار را نمی‌کنیم چون به مردم خسارت وارد می‌شود، هسا نباید این‌گونه عمل کرده و فقط به فکر منافع خود باشد.

به گزارش تسنیم، هشتگرد یکی از شهرهایی بوده که هسا در آنجا ساخت وساز  9 پروژه را در قالب طرح مسکن مهر بر عهده گرفته است. در مجموع حدود 8300 واحد مسکن مهر در پروژه‌ها در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی کل این تعداد واحد حدود 80 درصد است.

اما نکته مهم در رابطه با این پروژه‌ها، نبود متقاضی برای حدود 5200 واحد است که عملا باعث شده روند ساخت و ساز این واحدها کُند و در پاره‌ای مواقع متوقف شود. در حال حاضر این پروژه‌ها هزینه‌های مضاعفی را به پیمانکار تحمیل کرده  و موجب شده تا تکمیل سایر پروژه‌های متقاضی‌دار با موانعی روبرو شود.

در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را در دستور کار قرار داده که تسهیل شرایط واگذاری واحدهای مسکن مهر مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود. اصغری‌مهرآبادی هفته پیش در  این زمینه به تسنیم گفته بود: حدود 80 هزار مسکن مهر بدون متقاضی در کشور داریم که وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف این واحدهاست.

وی با بیان این‌که بیشترین واحد مسکن مهر بدون متقاضی را در استان خوزستان داریم، تصریح کرد: تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی توسط وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است و در این رابطه سناریوهای مختلفی مطرح شده که تدوین شیوه‌نامه، تسهیل شرایط واگذاری، تفاهم با سازنده‌ها و... از آن جمله است.

وی با بیان این‌که هنوز جمع‌بندی نهایی چگونگی واگذاری واحدهای بدون متقاضی نرسیده‌ایم، تصریح کرد:‌ در شهرهای اطراف تهران از جمله هشتگرد و پرند نیز واحدهایی را داریم که به دنبال واگذاری آنها با تسهیل شرایط هستیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا