۹ راه حل برای این که بتوانید تعادل درس و کار را نگه دارید

۹ راه حل برای این که بتوانید تعادل درس و کار را نگه دارید

اقتصاد > بازارکار - بیشتر مشکلات دانشجو هایی که کار می کند این است که نمی توانند کار و درس خود را باهم جلو ببرند و تعادل آن را نگه دارند.

اگر دانشجو هستید برای اینکه بتوانید یک زندگی متعادلی داشته باشید، باید پولی برای زندگی دانشجویی خودتان کسب کنید و  و برای اینکه پولی داشته باشید حداقل نیاز به یک کار پاره وقت دارید.

برخی از دانشجوان می توانند تعادل بین درس خود وکار خود را نگه دارند ولی اکثر این افراد یا درس آسانی دارند یا در کار موقت و آسانی هستند.

اگر شما واحد های زیادی برداشته اید و زمان زیادی در هفته کار می کنید، کار بسیار دشواری است که بتوان به هر دو این موضوع به درستی پرداخت.

این ۸ روش به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید هم به کارتان و هم به درستان برسید.

۱. کاملا متعهد باشید.

مهم نیست که شما پاره وقت یا تمام وقت کار می کنید، هر کاری که می کنید مسئولیتی را به عهده گرفته اید و باید آن را به نحو احسنت انجام دهید. شغلی که به آن دوره دانشجویی به آن می پردازید بیشترین تاثیر را در سوابق کار شما می گذارد پس باید به بهترین شکل به آن بپردازید.

۲. با مشاوره درسی صحبت کنید.

مشوران درسی اکثرا برای زودتر تمام کردن درس و بالا بودن کارنامه مشورت می دهند ولی از مشاورتان برای برنامه کاری خود راهنمایی بخواهید. یعنی براساس برنامه کاری و ساعت کاری شما واحد های شما تنظیم کند.

۳. خودتان را تحت فشار قرار ندهید.

بهتر است که یک ترم بیشتر درس بخوانید تا اینکه جسم و روحتان توسط فشار کار و درس صدمه ببیند.

۴. به کارهای تابستانی فکر کنید.

اگر در تابستان کار کنید می توانید یک کار تمام وقت بدون دغدغه فکری داشته باشید و مقداری پس انداز نیز توسط آن شغل داشته باشید.

۵. دنبال شغل های تدریسی باشید.

شغل های تدریس به خصوص در زمینه تحصیلات خودتان بسیار می تواند در درس شما موثر باشد. علاوه بر اینکه وقتتان را پای درستان می گذارید بابت آن پول می گیرید و به راحتی می تونید زمانبندی کار خود را با درستان تنظیم کنید.

۶. در محیطی که از دانشجوان استقبال می کنند کار کنید.

محیط کاری که از دانشجویان استقبال می کنند باعث می شود که شما را درک کنند و با زمان بندی کلاس هایتان زمان کاری شما را تنظیم کنند. به طور مثال فصل امتحانات وقت بیشتری برای شما آزاد می کذارند.

۷. ساعت کاری محدودی داشته باشید.

هنگامی که دانشجو هستید و درس می خوانید باید با ساعت کاری محدودی پیش روید که بتوانید تعادل کار و درس را نگه دارید.برخی افراد با ساعات کاری زیاد می خواهند به درس های خود برسند ولی این کار بسیاری دشواری است و باید یک سری موضوعات را محدود کرد.

۸. استراحت کافی داشته باشید.

تعادل نگه داشتن زندگی عادی، کار و درس می تواند بسیار خسته کننده باشد.برای این که بتوانید در این زمینه ها موفق باشید باید به اندازه کافی استراحت کنید.

۹. فعال باشید.

اگر در درستان موفق شدید محل کارتان را از این موضوع مطلع کنید و بلعکس. موفقیت در زمینه دیگر زندگی شما باعث می شود افراد دید بهتر و توقعات بالا تری از شما داشته باشند.

منبع: وورک آوسوم

22435

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا