تاریخ لغو تحریم‌ها توسط جان کری اعلام شد

تاریخ لغو تحریم‌ها توسط جان کری اعلام شد

وزیر خارجه آمریکا در نامه ای خطاب به کنگره آمریکا از برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران تا ماه ژانویه خبر داده است.

به گزارش گاردین، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نامه ای خطاب به کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران تا ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، این نامه در حالی از سوی کری به مجلس سنا نوشته شده است که سناتور بن کاردین از اعضای ارشد حزب دموکرات و کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز پنج شنبه در جلسه استماع کنگره گفت: به نظر می رسد تحریم های اقتصادی می تواند تا ماه ژانویه برداشته شود.

وی گفت آمریکا در صورت شفاف بودن اجرای برجام از سوی ایران می تواند تا قبل از بهار همه تحریم های اقتصادی علیه ایران را بردارد. سناتور کاردین در این جلسه افزود در صورت اجرای برجام و پایبند بودن ایران به توافق هسته ای تحریم ها می تواند قبل از بهار برداشته شود.

در این جلسه استفن مول هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه در مورد پرونده هسته ای نیز گفت برداشته شدن تحریم ها با شرط اجرای کامل برجام است و به عبارتی همه سرنوشت این پرونده در دستان ایران است.

مول تاکید کرد طبق توافق ایران باید بخشی از برنامه هسته ای خود را تعلیق کند. در نامه جان کری خطاب به کنگره قید شده است که پرونده فعالیت های گذشته ایران در دستیابی به سلاح هسته ای بسته شده و همه چیز به اجرای برجام منوط شده است.

در این جلسه همچنین سناتور باب کورکر رئیس کمیته جمهوری خواهان مجلس سنا از اقدامات ایران در زندانی کردن جیسون رضائیان و آزمایش موشک بالستیک اظهار نگرانی کرد.

وی مدعی شد هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان از همکاری کامل ایران با جامعه جهانی در مسیر توافق هسته ای داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا