کمپین ضد مصوبه‌کنگره‌آمریکا در اتاق‌بازرگانی

کمپین ضد مصوبه‌کنگره‌آمریکا در اتاق‌بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران مصوبه اخیر کنگره آمریکا را مخل روابط آزاد تجاری دانست و از کمپین "ضد مصوبه کنگره آمریکا" در اتاق بازرگانی خبر داد.

 محسن جلال‌پور با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت درباره سفر به برخی کشورها از جمله ایران، برای 38 کشوری که با آمریکا دارای قرارداد لغو روادید هستند، اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایران با ایجاد این کمپین، قصد دارد اطلاع‌رسانی به فعالان اقتصادی کشورهای اروپایی درگیر این مصوبه داشته باشد تا آنان نیز با اطلاع این موضوع به دولتمردان خود در جهت حل این مشکل برآیند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: مهمترین و اصلی‌ترین اشکالی که این مصوبه ایجاد می‌کند اخلال در روابط و تجارت آزاد است که به این ترتیب برای آمریکایی‌ها این امکان وجود دارد که به راحتی و بدون دغدغه وارد ایران شوند اما برای 38 کشور اروپایی نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

جلال‌پور افزود: اتاق بازرگانی ایران که به دنبال تجارت رقابتی در دنیاست این موضوع را مخالف تجارت آزاد، قوانین سازمان تجارت جهانی و آنچه در پروتکل‌های تجاری دنیاست می‌بیند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پاسخ به اینکه ایران قصد پیگیری این موضوع را دارد یا خیر؟ گفت: اعتقاد ما این است که بیش از آنچه ایران بخواهد در این زمینه پیگیر باشد این 38 کشور باید نگران باشند که کشور سومی در مورد ارتباط آن‌ها با ایران تعیین تکلیف می‌کند.

وی با بیان اینکه آزادی‌ها و محدودیت‌های بین ایران و کشورهای دیگر مربوط به خودشان است، اظهار کرد: اینکه کشور سومی بخواهد به دلیل روابط بین دو کشور محدودیت‌هایی را در کشور خود ایجاد کند تحمیلی است بر آزادی عمل کشورها و ما آن را کاری غیرقابل قبول در شرایط تجاری امروز می‌دانیم و به این جهت که این جریان آزادی عمل و تجارت را در فضای غیررقابتی و غیرسالم قرار می‌دهد به جد با آن مخالف هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه ارتباط ایران با کشورهای دنیا به این 38 کشور و آمریکا محدود نمی‌شود، ادامه داد: هر کشوری که به صورت مغرضانه محدودیتی برای فعالیت اقتصادی با ایران ایجاد کند، قطعا در این فرآیند خودش متضرر خواهد شد، چراکه اکنون فضای اقتصادی ایران باز و مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا