تجلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی خبر داد:

صادرات دو محموله فولاد خوزستان به ترکیه

صادرات دو محموله فولاد خوزستان به ترکیه

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان از ارسال دو محموله از محصولات این شرکت به بازار ترکیه در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی، بهمن تجلی زاده در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در هتل آتلانتیس پالم دبی اظهار کرد: صادرات فولاد خوزستان در سال جاری شمسی تاکنون به بیش از یک میلیون تن و در سال میلادی 2015 نیز به یک میلیون و 150 هزار تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: رقابت برای صادرات فولاد در منطقه منا به اوج خود رسیده است و در جریان کنفرانس نیز من با هر کسی وارد مذاکره می‌شدم، بلافاصله سه نفر دیگر هم وارد آن مذاکره می‌شدند.

خبرنگار ماین نیوز با بهمن تجلی زاده، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

ابتدا درباره نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه توضیح بفرمایید.

کنفرانس مانند هر رویداد دیگری دو وجه داشت. یکی مقالات و تحلیلی‌هایی که ارائه شد و یکی هم جلسات و مذاکرات حاشیه آن که جنبه دوم به مراتب از جنبه اول اهمیت بیشتری داشت. به دلیل اینکه تمرکز کنفرانس روی منطقه منا است و بازار هدف فولاد خوزستان نیز منطقه منا است، خوشبختانه تقریبا بالای 90 درصد از مشتریان ما در کنفرانس حضور داشتند و برگزاری کنفرانس فرصتی شد تا هم مروری بر عملکردهای گذشته خودمان داشته باشیم و هم اینکه درباره برخی معاملات جدید وارد مذاکره شدیم.

عملکرد چین را در بازار فولاد منطقه منا چطور ارزیابی می‌کنید؟

آن چیزی که مسجل است و در کنفرانس هم بخشی از سخنرانان به آن اشاره کردند، معضل چین است و به خصوص کمک دولت چین به صادرکنندگان این کشور مزیت آنها را بالا برده است. کاهش قیمت نفت نیز باعث کاهش هزینه حمل شده و به نفع چینی‌ها شده است. ولی با همه این اوصاف خوشبختانه به لحاظ کیفیت و زمان تحویل و پایبندی به تعهدات و همچنین نزدیکی به بازارهای هدف، علیرغم همه چالش‌ها در بازار توانستیم صادرات را به حدود یک میلیون تن در سال 1394 تا امروز برسانیم. در سال 2015 نیز صادرات فولاد خوزستان به بالای 1.150 هزار تن رسیده است. برنامه صادرات امسال (شمسی) حدود 1.5 میلیون تن هدف‌گذاری شده است و تاکنون طبق برنامه پیش رفته‌ایم. ولی قیمت‌ها در حال فشار آوردن به ما است و با قیمت‌های فعلی، چندان در سود نیستیم و صرفا برای اینکه تولید را نخوابانیم و کاهش نیرو ندهیم در وضعیت کنونی و با قیمت‌های فعلی تولید و صادرات می‌کنیم. به همین دلیل واقعا به حمایت‌های دولت نیاز داریم. شما شاهد بودید که در حاشیه کنفرانس من با هر کسی مذاکره می‌کردم، بلافاصله سه صادرکننده دیگر هم وارد مذاکره می‌شدند و این شدت رقابت را نشان می‌دهد.

به دنبال بازارهای جدید هم هستید؟

تمرکز ما روی منطقه منا است و این بازارها را برای فولاد خوزستان تعریف کردیم. ترکیه هم جزو همین بازارهاست. در حاشیه کنفرانس هم با دو مشتری ترک مذاکراتی داشتیم. امسال هم دو محموله به ترکیه صادر کردیم.

آیا مشتریان نکته خاصی را هم به شما اعلام کردند؟

این نکته عنوان شد که قیمت ما بالای قیمت محصولات چینی است و باید تلاش کنیم این قیمت را به قیمت چینی‌ها نزدیک کنیم. البته من هم از مزیت‌های محصول فولاد خوزستان مانند کیفیت بالای آن و همچنین زمان کم تحویل صحبت کردم و به خاطر همین مزایا از قیمت فولاد خوزستان دفاع کردم.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا