بورس پرس خبر می دهد:

نخستین "آنالیست دی" صنعت بانکداری ایران/ یک بانک تازه وارد بورسی پیش قدم شد

نخستین

نخستین "آنالیست دی" صنعت بانکداری ایران برگزار شد و طی آن بانک خاورمیانه با تشکیل جلسه ایی تحلیلی و با حضور مدیرعامل و مدیران کلیدی و پاسخ به سئوالات فعالان بازارسرمایه،پیش قدم این رویه مهم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی "آنالیست دی" (Analyst Day)  رویه ایی مهم و تازه در بورس های بزرگ دنیا بوده که این رویداد با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس در بازار سرمایه ایران هم رخ داده و با نتایج مثبتی هم همراه شده است .

براساس این گزارش، درحالی طی سال گذشته 10 شرکت بورسی میزبان حضور فعالان بازار و پاسخ به پرسش ها و ابهامات بوده اند که طی دو سال اخیر هیچ بانک و موسسه ای از بین 21 بانک و موسسه حاضر در بورس و فرابورس، این رویه را عملی نکرده بود اما بانک خاورمیانه بعد از تاخیر ناخواسته که ناشی از یک عرضه اولیه ناگهانی در اردیبهشت سال جاری، چهارشنبه گذشته نخستین "آنالیست دی" صنعت بانکداری حاضر در بورس و فرابورس را برگزار کرد.

در این جلسه که با حضور کارگزاران و کارشناسان بازارسرمایه در دفتر مرکزی بانک خاورمیانه برگزار شد، بعد از ارایه توضیحاتی از سوی روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس، جواد جوادی قائم مقام مدیر عامل "وخاور" نکاتی درباره تاریخچه بانک ، رویه اجرایی ، ساختار اداری و نیروی انسانی و وجوه تمایز این بانک با سایر بانک ها گفت.

مجید نورمحمدی معاون مالی بانک خاورمیانه هم با ارایه جداولی از آخرین صورت های مالی و موارد مهم قابل مقایسه با 16 بانک ، رتبه بانک خاورمیانه در بازده سرمایه 10 با بازدهی 21 درصدی، در بازده دارایی ها رتبه 2 با 3.3 درصد، در نرخ رشد تسهیلات رتبه دوم با 62 درصد،نسبت مطالبات غیر جاری به کل مطالبات را 2 درصد و در رتبه دوم اعلام کرد.

بعد از اعلام نکاتی درباب مزیت های مدیریت ریسک و محاسبه کفایت سرمایه بانک ها توسط مرتضی بینا مدیر ریسک بانک خاورمیانه، پرویز عقیلی مدیرعامل این بانک 400 میلیارد تومانی با اشاره به در پیش رو بودن لغو تحریم ها در آینده ایی نزدیک از لزوم آمادگی صنعت بانکداری برای خصور سرمایه گذاران خارجی و آمادگی رقابت ، تعامل با بانک های بین المللی و کاهش نرخ سود بانکی، از برنامه افزایش سرمایه طی 6 ماه آینده خبر داد و درباره آینده سهام بانک خاورمیانه به لزوم داشتن دیدگاه بلندمدت تاکید کرد.

وی هم با بیان اینکه تنها به دو برابر شدن سود بانک خاورمیانه راضی می شود اما شرایط حاکم مانع از این خواسته است، با صبر و حوصله جالب و مثال زدنی به همه سئوالات مطرح شده از سوی حاضرین پاسخ داد تا نخستین "آنالیست دی" با رضایت همگان ، افزایش شفافیت و شناخت از آخرین وضعیت این بانک تازه وارد به بورس همراه باشد.

با این اوصاف انتظار می رود مدیران دیگر بانک ها هم با هماهنگی شرکت بورس و کانون کارگزاران در آینده ایی نه چندان دور اقدام به ادامه این رویه جالب کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا