معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس به بورس پرس خبر داد:

ارسال توصیه نامه به همه شرکت های بورس و اولین همایش ملی راهبری شرکتی

ارسال توصیه نامه به همه شرکت های بورس و اولین همایش ملی راهبری شرکتی

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس با اعلام زمان برگزاری اولین همایش ملی راهبری شرکتی از ارسال توصیه نامه هایی به همه شرکتهای بورس تهران و با هدف ارتقا سطح راهبری شرکتی و منافع سهامداران خبر داد.

روح الله حسینی مقدم در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به اهمیت مقوله راهبری شرکتی در بازار سرمایه و اجرای همه مفاد آن توسط شرکت ها ، اظهار داشت: اولین همایش ملی راهبری شرکتی روزهای 28 و 29 بهمن ماه سال جاری با مشارکت بورس اوراق بهادار تهران در دانشگاه الزهرا برگزارخواهد شد.

وی با ببان اینکه از پژوهشگران و صاحب نظران دعوت می­ شود تا نتایج مطالعات ارزشمند خود را برای ارائه در همایش ارسال کنند، تاکید کرد: درحالی از نظر بسیاری از فعالان ، راهبری شرکتی در ایران وجود ندارد که طبق بررسی ها، هرچند با شرایط مطلوب فاصله داریم اما راهبری شرکتی بطور متوسط در شرکت­ های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران اجرا می­ شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین بررسی­ ها نشان می­ دهد راهبری شرکتی که شامل مجموعه نظام­ های رعایت حقوق سهامداران و ذینفعان است در همه شرکت ها از سطح متوسط و در برخی از شرکت­ های بورسی از سطح مطلوب برخوردار است. هدف از امتیاز دهی و رتبه بندی شرکت­ ها در بورس تهران نیز همین بوده که بتوانیم این سطح را کمّی کرده و سپس برای ارتقا و بهبود آن تلاش کنیم.

به گفته حسینی مقدم پرسشنامه تهیه شده برای امتیاز دهی شرکت­ها براساس پرسشنامه رایج بین المللی OECD است که هرچند برخی از حوزه­ های آن ضعف اساسی دارد ولی در بخش قابل توجهی از آن تلاش­ های شرکت­ ها در رعایت حقوق سهامداران و ذینفعان قابل لمس است.

وی ادامه داد: برهمین اساس توصیه نامه هایی براساس پرسشنامه OECD تهیه خواهد شد و برای شرکت­ های پذیرفته شده در بورس تهران ارسال می شود تا شرکت­ ها با رعایت این موارد، سطح راهبری شرکت را ارتقا دهند که منافع این ارتقا یقیناً عاید سهامداران خواهد شد.

حسینی مقدم خاطر نشان کرد: در همایش راهبری شرکت­ ها به دنبال مشارکت بیشتر ناشران بورس هستیم تا نتایج تلاش­ های برخی از شرکت­ ها که وضع مطلوبی دارند به اطلاع همه شرکت­ ها و سهامداران برسانیم. یکی از تفاوت­های اساسی این همایش نسبت به دیگر همایش حضور گسترده­ تر ناشران خواهد بود که در خط مقدم اجرای نظام ­های راهبری شرکتها در کشور هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا