فخر در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی مطرح کرد:

فولاد مبارکه؛ پربازدیدترین غرفه نمایشگاه جنبی کنفرانس متال بولتن

فولاد مبارکه؛ پربازدیدترین غرفه نمایشگاه جنبی کنفرانس متال بولتن

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت بتر فیوچر (Better Future) از شرکت‌های اقماری فولاد مبارکه غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه جانبی نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در دبی را یکی از پربازدیدترین غرفه‌های این نمایشگاه توصیف کرد و گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به غرفه فولاد مبارکه در این نمایشگاه درباره وضعیت همکاری با ایران در دوران پساتحریم سوالاتی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی، محمدعلی فخر در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در هتل آتلانتیس پالم دبی گفت: صادرات یکی از الویت‌های فولاد مبارکه است و در همین راستا نیز برای توسعه صادرات فولاد مبارکه مذاکرات متعددی در حاشیه کنفرانس فولاد دبی صورت گرفت.

خبرنگار ماین نیوز با محمدعلی فخر، مدیرعامل شرکت بتر فیوچر (Better Future) که 12 سال نیز مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه بوده است، گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

ابتدا درباره شرکت بتر فیوچر توضیح بفرمایید و اینکه در چه حوزه ای فعالیت می‌کند؟

شرکت بتر فیوچر توانسته است طی 3 تا 4 سال اخیر به بازوی کوچکی برای فولاد مبارکه تبدیل شود و البته امور مرتبط با سایر فولادسازان را نیز انجام می‌دهیم. در زمینه تامین مواد اولیه، قطعات یدکی و غیره فعالیت می‌کنیم و تاریخ تاسیس شرکت نیز مربوط به حدود 10 سال پیش است.

میزان استقبال از غرفه فولاد مبارکه در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه چطور بود؟

استقبال بسیار خوب بود. علیرغم ناراحتی در خصوص اینکه مدیران ارشد فولاد مبارکه در کنفرانس حضور نیافتند، اما تلاش کردیم به سوالات مطرح شده درباره فولاد مبارکه در نمایشگاه پاسخ دهیم. از نگاه مشارکت‌کنندگان و همچنین متال بولتن فولاد مبارکه یکی از بهترین غرفه‌ها را در نمایشگاه داشت و استقبال بازدیدکنندگان نیز از غرفه زیاد بود. در ارتباط با تامین مواد اولیه و همچنین صادرات محصول نیز مذاکرات متعددی را در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس داشتیم. بیشتر شرکت‌ها این سوال را داشتند که بعد از تحریم همکاری ایران با شرکت‌های خارجی به چه شکل خواهد بود. تمام شرکت‌ها علاقه‌مند به همکاری با فولاد مبارکه هستند و در ارتباط با خرید ورق، اسلب، ورق گرم، گالوانیزه و همچنین فروش مواد اولیه تمایل به همکاری با فولاد مبارکه دارند. همه منتظر هستند که بعد از اجرای برجام چه اتفاقی خواهد افتاد. شرکت‌های زیادی هم از ترکیه به ما مراجعه داشتند و باید بگویم که فولاد مبارکه به ترکیه نیز صادرات اسلب داشته است و ترکیه یکی از بازارهای هدف صادرات فولاد مبارکه است.

اوضاع صادرات فولاد مبارکه چطور است؟

خوشبختانه علیرغم محدودیت‌ها و رکود بازار، فولاد مبارکه با همان شدت صادرات خود را ادامه می‌دهد و طبق برنامه در حال پیشرفت است. البته قیمت‌ها پایین است و عرضه و تقاضا به هم نمی‌خورد. ولی تولید و صادرات ادامه دارد.

نقطه نظر خاص دیگری هم دارید؟

از مجموعه ماین نیوز تشکر ویژه می‌کنم بابت تلاش و فعالیتی که در جریان برگزاری کنفرانس و نمایشگاه داشت و به خوبی توانستید صدای شرکت‌های فولادسازی ایران را که در این رویداد حضور داشتند، منعکس کنید و افراد دیگر با خواندن اخبار و گزارش‌های شما می‌توانند بفهمند که در کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه چه اتفاقاتی رخ داد. امیدوارم در ادامه کارتان نیز موفق باشد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا