رویترز :

بانک های آسیایی زودتر از موسسات غربی وارد اقتصاد ایران می شوند

بانک های آسیایی زودتر از موسسات غربی وارد اقتصاد ایران می شوند

به اعتقاد رویترز در برابر رفتارهای محتاطانه موسسات مالی غربی برای ورود به ایران، بانک های آسیایی از اولین موسسات مالی خواهند بود که پس از لغو تحریم ها وارد اقتصاد این کشور خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابر اعلام رویترز، درحالی موسسات مالی غربی هنوز برای ورود به ایران با احتیاط رفتار می کنند که انتظار می رود بانک های آسیایی از جمله اولین موسسات مالی باشند که پس از لغو تحریم ها وارد اقتصاد این کشور می شوند.

بسیاری از شرکت های غربی از جمله تجار اروپایی همچنان نگران آغاز تجارت با ایران هستند. چون همچنان می ترسند متهم به نقض لایه های پیچیده تحریم های وضع شده علیه ایران شوند و یا به صورت نقدی یا به شکل محرومیت از ورود به سیستم مالی آمریکا مورد مجازات قرار گیرند.چرا که تحریم های غیرهسته ای علیه ایران حتی پس از اجرای توافق پابرجا باقی خواهند ماند.

جاستین واکر از اتحادیه بانکداران انگلیس در کنفرانسی که با موضوع ایران بعد از تحریم ها در لندن برگزار شد ، بدون بیان جزئیات بیشتر گفت: ما شاهد بازگشت بانک های آسیایی به ایران خواهیم بود.

امر ابوشعبان از موسسه رنسانس کپیتال نیز گفت: بانک های غربی که در سال های اخیر به دلیل نقض تحریم ها بارها جریمه شده اند، به شکلی محتاطانه گام برخواهند داشت.بانک های کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص در زمینه اعطای وام های کوتاه مدت فعال خواهند شد.

پس از سال ها بلوکه شدن دارایی ها، ایران هم اکنون با کمبود سرمایه مواجه است. تاکنون هیچ بانکی به صورت علنی برنامه خود برای بازگشت به ایران را اعلام نکرده است.

هفته گذشته آدامس زوبین یکی از مقامات ارشد خزانه داری آمریکا در لندن گفت: بانک های بین المللی ابتدا زمانی که قصد نزدیک شدن به ایران را دارند «محتاط و مردد» خواهند بود.

عضو اتحادیه بانکداران انگلیس گفت: مسئله اصلی اعضای این اتحادیه که مدیر آن امسال در قالب یک هیئت تجاری به تهران سفر کرده به ترتیبات مربوط به بخش مالی ایران برمی گردد.

نیکولا بولتون، مدیر امور تجاری وزارت تجارت و سرمایه گذاری انگلیس گفت: این وزارتخانه درحال کار با آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد این مسائل است، اما وی اذعان کرد که دشواری هایی در پیش است.ما باید متوجه باشیم که حتی پس از لغو تحریم ها، ایران همچنان یک مکان چالش برانگیز برای فعالیت (تجاری و بانکی) خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا