بحرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی خبر داد:

اعتراض به جلوگیری از حضور ایرانیان در کارگاه کارگیل

اعتراض به جلوگیری از حضور ایرانیان در کارگاه کارگیل

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت تک تالک (Tech Talk) در دبی از اجازه ندادن به ایرانیان برای حضور در کارگاه کارگیل در نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی، محمد بحرالعلوم در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در هتل آتلانتیس پالم دبی با اشاره به اینکه مدیریت عالی کشور باید بتواند از فضای پساتحریم و بعد از اجرای برجام بهترین استفاده را ببرد، گفت: رکود شدید حاکم بر بازار فولاد و محصولات معدنی باعث شد تا در جریان نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه برخلاف کنفرانس‌های قبلی نتوانستیم، برنامه فروش و قراردادهای خود را دنبال کنیم.

خبرنگار ماین نیوز با محمد بحرالعلوم، مدیرعامل شرکت تک تالک در دبی گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه را چطور دیدید و بفرمایید شرکت تک تاک در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کند؟

ابتدا باید بگویم که شرکت تک تاک در زمینه تامین تجهیزات معادن و صادرات محصولات معدنی ایران فعالیت می‌کند و اخیرا هم در یک حوزه جدید مواد غذایی و خوراک دام و طیور وارد شده است. در مورد کنفرانس هم باید بگویم که چالش فعلی در بحث قیمت‌ها باعث شد تا کنفرانس برای ما به عنوان یک شرکت تجاری بازدهی خیلی بالایی نداشته است. کنفرانس‌هایی را که در چین و غیره با یک برنامه فروش و قراردادها برای ما همراه بوده است، اینجا چنین اتفاقی برای ما نیفتاد. البته صحبت‌هایی با شرکت‌های همکار در ایران برای صادرات بخشی از محصولات مازادشان داشتیم. البته چنین اجتماعی در هر سال لازم است تا بتوانیم زوایای فنی بازار را بررسی کنیم.

با کدام شرکت‌ها مذاکره داشتید؟

با شرکت فولاد مبارکه برای صادرات محصولاتشان و دسترسی‌هایی که به سنگ آهن و معادن دارند جهت همکاری مذاکراتی داشتیم.

با شرکت فکور صنعت هم همکاری گسترده‌ای دارید.

با فکور صنعت در زمینه قراردادهای تامین تجهیزات همکاری تنگاتنگی داریم و بخشی از قراردادهای تامین فکور صنعت از طریق ما انجام می‌شود. فکور صنعت در زمینه تغلیظ و احداث خطوط کنسانتره سابقه زیادی دارد و ما نیز در تامین تجهیزات به آنها کمک کرده‌ایم.

نقطه نظر خاص دیگری هم درباره کنفرانس دارید؟

کنفرانس در مجموع خوب بود. فقط در یک مورد به برگزارکنندگان اعتراض کردیم چرا که برای کارگاه کارگیل ثبت‌نام کرده بودیم و برای این ثبت نام تائیدیه هم داده بودند اما ظاهرا کارگیل دوست داشت که ایرانی‌ها در کارگاه حضور نداشته باشند و اجازه ورود به خیلی از ما را ندادند. در این زمینه به برگزارکننده هم اعتراض کتبی ارسال کردیم.

نظر شما درباره اجرای برجام و تاثیر بر فضای کسب و کار چیست؟

در صورت تحقق، فاز عملیاتی آن هم مثبت خواهد بود و بخشی از آن به مدیریت عالی کشور برمی‌گردد که از این فرصت درست استفاده شود. این یک فرایند دوطرفه است و اگر موانعی برداشته می‌شود، باید از این فرصت هم درست استفاده کنیم. شرایط عدم تحریم برای شرکت‌های ایرانی فعال در امارات بهتر خواهد بود و محدودیت‌ها برداشته خواهد شد و می‌توانیم از تسهیلات زیادی در اینجا استفاده کنیم، برخلاف شرایط فعلی که محدودیت برای ایرانی‌ها است و فرصت بازرگانی بهتری هم فراهم می‌شود. در ایران شرکت‌هایی مانند سنگ آهن مرکزی بافق، چادرملو، گل گهر، سنگان و صنایع مس همکاری داریم. بد نیست بدانید که شرکت تک تاک اولین صادرکننده کنسانتره مس ایران بعد از تحریم‌ها و قطع ارتباط شرکت‌های بین‌المللی با ایران بوده است و توانستیم تاکنون 80 هزار تن کنسانتره مس ایران را صادر کنیم.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا