رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

مصوبات ستاد تسهیل دردی از تولید دوا نمی کند

مصوبات ستاد تسهیل دردی از تولید دوا نمی کند

ساری - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بابیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل دردی را از تولید دوا نمی‌کند پیشنهاد داد تا بدهی‌های بانکی بخش تولید تنفس داده شود.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی صبح پنجشنبه در جلسه با هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران بابیان اینکه خانه صنعت اصفهان با همکاری اتاق اصفهان عارضه‌یابی از موانع و معضلات صنعت تولید انجام داده که به نتایج خوبی دست‌یافته است، افزود: در همین راستا ایجاد کلینیک‌های تخصصی را با اختیارات لازم و کافی درخواست کردیم.

سهل‌آبادی افزود: مصوبات ستاد تسهیل نیز چندان دردی را دوا نمی‌کند و برای رفع مشکلات بانکی به دولت پیشنهاد کردیم که بدهی‌های بانکی را تنفس واقعی بدهند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بابیان اینکه شبکه توزیع کالا عملاً در اختیار تولید نیست بلکه بیشتر در اختیار توزیع کالاهای وارداتی و خارجی است، تصریح کرد: راه به‌جایی نمی‌بریم تا اینکه دست در دست هم دهیم و با ایجاد وحدت رویه همه تشکل‌ها، فکری به حال خودمان کنیم و راهکارهای لازم را پیگیری کنیم که یکی از این راه‌ها تأسیس مجمع تشکل‌های استانی است.

سهل‌آبادی اظهار کرد: خانه‌های صنعت، معدن و انجمن‌های تخصصی آن می‌توانند بازوان قوی و چراغ راه سازمان‌ها و تشکل‌ها ازجمله اتاق بازرگانی باشند.

وی گفت:؛ خانه ایران در خیلی از جلسات و کارگروه‌های مهم کشوری حضور فعالی دارد، بنابراین انتظار داریم مشکلات تولید استان‌ها به ما منعکس شود.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه تولیدات در کارخانه‌ها انبارشده است عنوان کرد: نیازمند بازار داخلی و جهانی هستیم. همه موانع به دست دولتمردان حل‌شدنی نیست بلکه خود مدیران و صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی نیز بایستی با ایجاد واحد تحقیق و توسعه به دنبال دانش و فنّاوری، نوسازی، تنوع‌بخشی و کیفی کردن تولیداتشان باشند و در رابطه جدیدی را برای ارتباط جدی و همه‌جانبه صنعت و دانشگاه تعریف کنیم.

سهل‌آبادی گفت: رکود هرروز عمیق‌تر می‌شود بنابراین شعار دادن بس است و باید وارد عرصه اجرا شویم و برگزاری جلسات را کمتر کنیم و به مصوبات جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌ها نیز ضمانت اجرایی ببخشیم وگرنه مشکلات همچنان پابرجا خواهند بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا