تسنیم گزارش می‌دهد

تداوم پیشتازی"هما" در تاخیرات پروازی

تداوم پیشتازی

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری ایران‌ایر با افزایش ۵ درصدی نسبت به مهرماه ۶۵ درصد پروازهای خود را در آبان‌ماه با تاخیر انجام داد. پس از این ایرلاین، هواپیمای تابان با ۴۳ درصد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار منتشر شده سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عملکرد پروازهای داخلی در فرودگاه مهرآباد حاکی از آن است که 13 ایرلاین در مجموع 4372 پرواز را انجام دادند که از این تعداد 1636 پرواز با تاخیر انجام شده است.

در مهرماه امسال  4591 پرواز توسط شرکت‌های هوپایمایی داخلی انجام شد که  از این تعداد 1928 پرواز یعنی 42 درصد کل پروازها با تاخیر انجام شده بود.

در دومین ماه پاییز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیشترین پرواز را در میان سایر شرکت‌ها انجام داد. این ایرلاین در آبان‌ماه 643 پرواز را انجام داد که از این تعداد 420 پرواز یعنی 65 درصد پروازها را با تاخیر انجام داده است.

در  مهرماه هواپیماهای هما 384 پرواز یعنی 60 درصد کل پروازهای خود را با تاخیر انجام دادند. این آمار در نوع خود جالب توجه است چراکه ظرف یکماه میزان پروازهای تاخیردار ایران‌ایر 20 درصد کاهش یافته است.

هما در شهریور ماه یک رکود دست‌نیافتنی از خود بر جای گذاشته بود؛ این شرکت در آخرین ماه تابستان 657 پرواز را انجام داده که از این تعداد 537 پرواز یعنی 80 درصد با تاخیر و تنها 20 درصد (130 پرواز) به موقع انجام شده بود.

در آبان‌ماه شرکت‌های تابان، نفت، زاگرس، ایرتور، آسمان، آتاایر و کاسپین به ترتیب با 43 درصد، 41، 40، 39، 37، 37 و 30 درصد در رده‌های دوم تا هفتم لیست رکورداران پروازهای تاخیردار قرار گرفته‌اند.

در این ماه هواپیمایی ماهان به‌عنوان یکی از سه ایرلاین بزرگ کشور پس از پویا ایر با 24 درصد کمترین تاخیر پروازی را ثبت کرد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا