برخوردار با اشاره به مختومه شدن PMD

مواد اولیه وارداتی سیگار از ماه آینده ارزان می‌شود

مواد اولیه وارداتی سیگار از ماه آینده ارزان می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی دخانیات از ارزان‌ شدن مواد اولیه وارداتی سیگار به دنبال لغو تحریم‌ها در ماه آینده خبر داد.

محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ درباره اولین تاثیرات لغو تحریم‌های اقتصادی بر وضعیت دخانیات در کشور که ماه آینده اجرا می‌شود، گفت: در دوره تحریم‌ها توتونی که به کشور وارد می‌شد از واسطه‌های سوم و چهارم تهیه می‌شد اما اکنون با باز شدن سوئیفت این امکان وجود دارد که با کشور فروشنده، ارتباط مستقیم برقرار و اطمینان پیدا کنیم که پول‌مان از دست نمی‌رود.

وی افزود: با برداشته شدن تحریم، هزینه‌های واردات مواد اولیه کاهش پیدا می‌کند. البته مدتی زمان لازم است تا بتوانیم تا فروشندگان اصلی مواد اولیه را شناسایی کنیم و از دست اول و دوم مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنیم.

برخوردار اظهار کرد: به هر حال بازگشت تجارت ایران به حالت اولیه به زمان می‌خواهد.

مدیرعامل شرکت ملی دخانیات همچنین تصریح کرد: لغو تحریم‌ها هیچ تاثیری بر وضعیت قاچاق سیگار نخواهد گذاشت. قاچاق مقوله جدایی است که به دنبال عدم پرداخت حقوق دولت و مردم است و بنایی بر پرداخت مالیات ندارد و این اتفاق به رفع تحریم‌ها ارتباطی پیدا نمی‌کند.

به گفته وی، هرزمان ابزار و پول برای مقابله با قاچاق شرایط مناسبی نداشته، میزان قاچاق بالا رفته و اینگونه نبوده است که در دوره تحریم‌ها میزان قاچاق سیگار افرایش یافته باشد.

به گزارش ایسنا، پیش‌نویس قطعنامه 1+5 برای بسته‌شدن موضوع پی‌ام‌دی روز سه‌شنبه 24 آذر در جلسه فوق‌العاده شورای حکام با اجماع و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

به طور خلاصه این قطعنامه شامل کلیه مؤلفه‌های لازم برای مختومه شدن موضوع پی. ام. دی است.

این مولفه‌ها عبارتند از:

- اذعان به تکمیل نقشه راه بین ایران و آژانس،

- لغو 12 قطعنامه پیشین شورای حکام در خصوص ایران،

- خاتمه دادن به موضوع "اجرای پادمان در ایران" در دستور کار آژانس و ایجاد موضوع جدیدی تحت عنوان "اجرای برجام"،

- اذعان صریح به بسته شدن پرونده و استفاده از کلمه close در بند 9.

ایران بخشی از اقدامات هسته‌ای خود در چارچوب برجام از جمله خارج کردن محفظه اصلی راکتور اراک و نیز انتقال اورانیوم غنی‌شده‌اش به روسیه را به اعلام خاتمه رسیدگی موضوع PMD موکول کرده است. بنابراین بعد از تصویب این پیش‌نویس در شورای حکام ایران اقدامات هسته‌ای خود را تکمیل خواهد کرد.

در همین حال سایر اقدامات هسته‌ای، هماهنگی‌ها و امضای توافق‌ها و اسناد در رابطه بازطراحی راکتور اراک و نیز جمع‌آوری سانتریفیوژهای غیرفعال و فعال در سایت‌های نطنز و فردو در حال انجام است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا