دیدار صنعتی استاندار تهران با مدیران عامل شرکت‌های صنعتی

دیدار صنعتی استاندار تهران با مدیران عامل شرکت‌های صنعتی

استاندار تهران در جریان تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و فضای کسب و کار به مشکلات شرکت‌های صنعتی رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسین هاشمی در جریان تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و فضای کسب و کار با تقدیر از همکاری دستگاه‌هایی همچون تامین اجتماعی، دارایی، بانک‌ها، شرکت آب، برق و گاز تاکید کرد: در جریان بررسی مشکلات شرکت‌های صنعتی متوجه شدیم که برخی از این تولیدکنندگان مشکلاتی در زمینه مدیریت انرژی دارند که اگر بهینه‌سازی مصرف انرژی خود را در دستور کار قرار دهند قطعا هزینه‌های آن‌ها تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

در همین راستا تذکرات لازم در این زمینه برای اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی به آن‌ها داده شد.

وی افزود: در این جلسه 25 واحد صنعتی مشکلات‌شان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که در پایان در راستای حل مشکلات آن‌ها مصوباتی به تصویب اعضای جلسه رسید.

وی با اشاره به اینکه پیش از تشکیل این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی در کمیته‌های تخصصی در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران مورد بررسی قرار گرفته است گفت: با همکاری بانک‌ها، تامین اجتماعی و دارایی مشکلات این واحدهای تولیدی مرتفع شد.

استاندار تهران ادامه داد:‌ پیش از تشکیل این جلسه 300 واحد تولیدی با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مشکلات خود را مطرح کرده‌اند که تاکنون 150 واحد تولیدی مشکلاتشان با همکاری دستگاه‌های ذیربط مرتفع شده است.

وی تاکید کرد: در استان تهران برای ایجاد صنایع برخی محدودیت‌ها وجود دارد اما در عرصه صنایع غذایی این محدودیت‌ها وجود ندارد و می تواند واحدهای تولیدی صنایع غذایی در استان تهران تشکیل شود. همچنین صنایعی که در استان مستقر هستند می‌توانند نوسازی را در دستور کار خود قرار دهند و با نوسازی واحدهای تولیدی خود در راستای بهره‌وری بیشتر افزایش تولید و بالابردن کیفیت گام‌های موثری را بردارند.

تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا تنها با درخواست وزارت بهداشت انجام می‌شود

استاندار تهران با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر مخالفت تعلل استانداری تهران برای تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: باید برابر قانون و دستورالعمل‌ها اقدام کنیم. اگر وضعیت آلودگی هوا به شرایط هشدار رسید و این شرایط تداوم پیدا کرد وزارت بهداشت به استانداری اعلام می‌کند و پس از این مرحله باید کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه دهد. اگر این اتفاق نیفتاده به معنای این است که شرایط آلودگی هوا ادامه‌دار نبوده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا