برنامه معاون جدید وزیر اقتصاد برای اصلاح نظام بانکی

برنامه معاون جدید وزیر اقتصاد برای اصلاح نظام بانکی

معاون جدید امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد سیاست‌ها و عملکردهای نظام بانکی را در هفت محور تغییر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، حسین قضاوی در مراسم معارفه خود در کسوت معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: بدون توسعه مالی در ابعاد بانکی، بیمه‌ای هیچ کشوری نمی‌تواند رشد مطلوب را تجربه کند. برای تحقق توسعه مطلوب نیاز داریم که زیرساخت‌های قانونی‌، نظارتی، اطلاعاتی و نهادی در بازارهای مالی مد نظر قرار بگیرند.

او افزود: با توجه به اسناد بالادستی، اصلاح نظام بانکی و انطباق آن با شرایط اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد و باید هماهنگی وزارت اقتصاد با بانک مرکزی و نظام بانکی مدنظر قرار بگیرد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اهمیت نقش بانک مرکزی گفت: کشورهایی را می شناسم که تا 15 سال قبل از نظر اقتصادی بی ثبات بودند ولی با حفظ استقلال بانک مرکزی اکنون به ثبات رسیدند. اکنون نیز در سال‌های اخیر با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی اقدامات زیادی صورت گرفته است ولی با این همه نیازمند تغییر در بخشی از سیاست‌ها در 7 محور بانکی هستیم. در این زمینه می توانم به عملکرد بانک‌ها بر مبنای قانونی اشاره کنم. اگر در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد کمک شایانی به ثبات مالی خواهد شد.

او همچنین ساماندهی صندوق ضمانت سپرده‌ها، تودیع وثیقه‌های غیر منقول، ایجاد شرکت‌های رتبه‌بندی به شرط داشتن سهم برای بانک‌ها، عملیات بازار باز برای بانکداری بدون ربا و پوشش ریسک ارز را از جمله مکانیزم‌هایی دانست که می تواند برای دوران پس از تحریم موثر واقع شود. او افزود:‌ البته اکنون شرایط به گونه‌ای است که اگر تحریم‌ها برداشته شود باز بانک‌ها در روابط بین المللی دچار مشکل هستند. در نتیجه باید سریع تر نسبت به اصلاح برخی امور در بانک‌ها اقدام کنیم.

همچنین در این مراسم محمد پاریزی معاون پیشین امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی اظهار کرد: در بیش از 30 سالی که خدمت کردم هر چه بضاعت داشتم به کار گرفتم. بازنشستگی نقطه پایان خدمت من نیست و البته از این پس در سمت مشاور علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی به ارائه خدمات به وزارتخانه و مردم می‌پردازم.

او بیان کرد: گرچه پایان کار به دلیل بازنشستگی ممکن است مشکلات روحی را برای من ایجاد کند ولی خوشحالم که از این پس به جای من فردی چون قضاوی مشغول به کار خواهد شد و مروری بر عملکرد او نشان می دهد که حضورش باعث اثرگذاری بیشتری نسبت به گذشته خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا