ساخت کارخانه لهستانی فولکس واگن به مانع خورد

ساخت کارخانه لهستانی فولکس واگن به مانع خورد

"بانک اروپایی بازسازی و توسعه" فاینانس 250 میلیون یورو که برای کمک به ساخت کارخانه جدید فولکس واگن در لهستان تصویب کرده بود را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، این پروژه اواسط سال مورد موافقت "بانک اروپایی بازسازی و توسعه" قرار گرفته بود اما منابع آگاه در این بانک به رویترز اظهار کردند توافق مذکور در پی رسوایی تقلب این خودروساز در تستهای آلایندگی دیزلی معلق شده است.

بحرانی که افشای این رسوای در فولکس واگن به همراه داشته و نامعلوم بودن ابعاد کاهش هزینه و افزایش هزینه‌های استقراض این خودروساز، همگی در تصمیم "بانک اروپایی بازسازی و توسعه" برای متوقف کردن فاینانس ساخت این کارخانه نقش داشته اند.

یک سخنگوی فولکس واگن به رویترز اظهار کرد: کار ساخت این کارخانه که 1.1 میلیارد یورو (1.20 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت، آغاز شده و کامل خواهد شد.

این کارخانه قرار است حداکثر 100 هزار دستگاه ون "کرافتر" در سال تولید کند و حدود 3000 کارگر خواهد داشت.

ابهام درباره وضعیت فاینانس "بانک اروپایی بازسازی و توسعه"، جدیدترین دردسر فولکس واگن است که تلاش می‌کند پیامدهای رسوایی آلایندگی را کنترل کند.

پس از افشا شدن این رسوایی، مدیرعامل فولکس واگن استعفا کرد و این شرکت از آن زمان مدیران ارشد هفت برند از 12 برند خودروی خود را تغییر داده است.

فولکس واگن به دلیل هزینه‌های سرسام آور این رسوایی، در جدیدترین اقدام برای صرفه جویی سال آینده حدود 600 شغل موقت را در کارخانه اش در شهر تسویکاو آلمان حذف خواهد کرد.

ظرفیت تولید در کارخانه تسویکاو که هاچ بک گلف و مدل سالن پاسات را تولید می‌کند، سال آینده با یک مرخصی اجباری برای کارکنان، کمتر خواهد شد.

همچنین مدیریت تصمیم دارد تولید خودروی گران قیمت فیتون که بدنه اش در تسویکاو تولید می‌شود را تا زمان معرفی مدل تمام برقی آن در سه سال آینده، متوقف کند.

در این بین شورای کار پورشه اعلام کرد مدیریت و رهبران کارگران در این برند لوکس سرگرم مذاکره هستند تا به 600 کارمند موقت فولکس واگن شانس اشتغال در یکی از دو کارخانه آلمانی این خودروساز اسپورت را فراهم کنند.

مشاغل بیش از 10 هزار کارگر دائم در سه پایگاه فولکس واگن در شهرهای سویکاو، شمنیتز و درسدن با کارخانه‌های تولیدی این خودروساز حمایت می‌شوند در حالیکه 160 کارگر موقت قرارداد اشتغال بدون تاریخ دارند.

فولکس واگن قصد دارد یک میلیارد یورو (1.10 میلیارد دلار) از برنامه سرمایه گذاری سال 2016 خود را کاهش دهد و تولید مدلهای غیرسودآور را متوقف کند و در عوض تاکید بیشتری روی مدلهای برقی خواهد داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا