فقط چهار درصد بودجه کشوری به روستاها تعلق می‌گیرد

فقط چهار درصد بودجه کشوری به روستاها تعلق می‌گیرد

معاون سرمایه گذاری اشتغال توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: کمبود تکنولوژی در روستاها و پایین بودن کیفیت زندگی روستاییان مشکل اصلی آنان است که استراتژی آب گریز بر این مساله دامن زده است به طوری که امروزه از خرمشهر تا چابهار فقیرترین مردم‌ها را در خود دارد در حالی که آنها به آب‌های آزاد دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در آذربایجان‌شرقی، ناصر زرگر در همایش مشارکت مردمی در راه اندازی واحدهای تولیدی روستایی گفت: عامل اصلی مهاجرت مردم از روستاها به شهرها انقلاب صنعتی است که در ایران نیز در جامعه شهری شکل گرفت ولی متاسفانه با تولید پیوند نخورد.

وی ادامه داد: استراتژِی ناموفق دیگر سرمایه گذاری و بودجه ریزی ناکارآمد است که بر اساس آن فقط چهار درصد بودجه کشوری به روستاها تعلق می گیرد و متاسفانه نظام بودجه ریزی ما شهرمدار است.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار کرد: مناطق مرزی کشور ما باید پیشانی اقتصادی کشور باشند نه امنیتی چون وقتی سرمایه با نیروهای نظامی مواجه می شود فرار می کند اما اگر با مراکز اقتصادی روبرو باشد جذب می شود.

وی ادامه داد: در رابطه با طرح توسعه ی روستایی و راه اندازی واحدهای تولیدی مشارکتی 20 درصد سهام را نیز به طرح های غیرمشارکتی اختصاص داده ایم که آن هم بیشتر شامل شرکت های دانش بنیان می شود.

او خاطرنشان کرد: سهامداران شرکت‌های تولیدی در روستاها از زمان آغاز فعالیت واحدهای خود به مدت یکسال از حضور مشاوران ما بهره‌مند خواهند شد و آنان وظیفه دارند در راستای راهنمایی های تخصصی و رصد امور شرکتها ایفای نقش کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا