صنعت قطعه‌سازی به راه افتاد

صنعت قطعه‌سازی به راه افتاد

عضو انجمن قطعه‌سازان و خودرو سازان از افزایش تیراژ تولید قطعات خودرو پس از تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خبرداد.

فرهاد به‌نیا، با اشاره به تاثیر فروش خودرو توسط تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی و افزایش تقاضای ساخت قطعات خودرو اظهار کرد: در یک ماه گذشته صنعت قطعه‌سازی به راه افتاده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، وی با بیان اینکه در حال حاضر تیراژ تولید قطعه‌ساز از ۱۵۰ خودرو در روز به دو هزار خودرو رسیده است، افزود: در حال حاضر کارخانجات تولید قطعات خودرو با سفارشات زیادی همراه شده‌اند.

عضو انجمن قطعه‌سازان و خودرو سازان اظهار کرد: کارخانجات تولیدی با ظرفیت‌های بالا کار را ادامه می‌دهند. از این رو بازار شب عید امسال نیز با تعداد زیاد خودرو همراه می‌شود.

وی گفت: هر جا که تولید افزایش یابد، در صورت مدیریت مناسب نقدینگی تولید کماکان ادامه می‌یابد.

به‌نیا در پاسخ به اینکه ممکن است مجددا تعداد زیادی خودرو تولید شود اما به دلیل کاهش قدرت خرید کافی، خودروهای تولیدی در انبار‌ها بمانند، گفت: این نگرانی وجود دارد، اما باید د این میان خودروساز و دولت برنامه‌ریزی مالی صوت دهند تا این مورد ایجاد نشود.

به گفته عضو انجمن قطعه‌سازان و خودرو سازان، ‌ در حال حاضر از روزی که در پرداخت وام خودرو گشایش وام صورت گرفته است؛ پرداخت خودروسازان به قطعه‌سازان بهبود یافته است. گرچه پرداختی‌ها به روز نشده است، اما شرایط نسبت به دوماه گذشته بهبود یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز، حدود یک ماه گذشته دولت برای خروج رکود از بخش صنعت، طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودروی داخلی در نظر گرفت که این طرح باید در مدت شش ماه به طول می‌انجامید، اما به دلیل استقبال زیاد، بیش از یک میلیون خودروی در انبار مانده خودروسازان داخلی در مدت شش رو به فوش رفتند.

طبیعی است، با فروش خودرو و خالی شدن انبار‌ها هنوز به تولید خودرو نیاز است، از این رو پیش‌بینی‌ می‌شود صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در ماه‌های آینده کاملا از رکود فاصله گیرند و بتوانند بدهی‌ها و کسر‌ی‌هایشان را جبران کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا