مطالعات ژئوفیزیک منابع معدنی در دو نقطه منطقه بهرام گور به پایان رسید

مطالعات ژئوفیزیک منابع معدنی در دو نقطه منطقه بهرام گور به پایان رسید

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: مطالعات ژئوفیزیک زمینی منابع معدنی در دو نقطه منطقه بهرام گور در شرق این استان به پایان رسید.

علی همتی پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مطالعات هم اینک در دو نقطه دیگر این منطقه در دست انجام است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان ذخایر معدنی از جمله آهن در دو نقطه ای که مطالعات ژئوفیزیک در آنها به پایان رسیده، مشخص است، گفت: هنوز نتایج این مطالعات جمع بندی نشده و در اختیار ما قرار نگرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: اجرای این مطالعات را سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دستور کار دارد.
وی یادآوری کرد: با توجه به توافق سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت که پس از برگزاری نشست های متعدد کارشناسی صورت گرفت، مقرر شده است که با رعایت ضوابط و ملاحظات زیست محیطی و حداقل تخریب عرصه، چهار بلوک در منطقه بهرام گور که از حساسیت زیست محیطی پایین تری برخوردار است برای انجام عملیات پی جویی و شناسایی سیستماتیک در اختیار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) قرار گیرد.
همتی گفت: پس از معرفی ظرفیت های اقتصادی منطقه بهرام گور، سایر مراحل با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.
منطقه حفاظت شده بهرام گور در شمال شرقی شهرستان نی ریز و در مرز استان فارس و کرمان واقع شده است.
این منطقه دیر گاهی است محل زیست گونه نادر گورخر ایرانی است و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را نیز در خود جای داده است.
شهرستان نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز واقع است.
انتشار بولتن های تخصصی با هدف بررسی ابعاد مختلف رویدادها و مسائل مختلف در کشور بخشی از فعالیت های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
خبرگزاری ایرنا مرکز استان فارس پیش از این بولتنی با عنوان نظر نهادهای رسمی و غیررسمی استان فارس مبنی بر فعالیت معدنی در منطقه بهرام گور تهیه کرده بود که در اختیار مسئولان ارشد دستگاه های اجرایی تصمیم گیر در ارتباط با این طرح قرار گرفته بود. ک/3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا