چهار پروفيل جدید در سبد محصولات ذوب آهن اصفهان

چهار پروفيل جدید در سبد محصولات ذوب آهن اصفهان

اکنون سبد محصولات بال پهن ذوب آهن بعنوان تنها تولید کننده این پروفیل از سایز 140 -160 -180-200 و در انواع سبک و متوسط و سنگین بر اساس استاندارد ملی ایران واستاندارد DIN 1025/2 و استاندارد DIN-EN 10034 می باشد .

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از سایت شرکت ذوب آهن اصفهان، تلاشگران مديريت نورد موفق به توليد چهار محصول جديد شامل تیر آهن بال پهن 140 (H)  مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 14484 ( I-5 ) ، آرماتورهای آج 500 در سایزهای متنوع و مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 3132 ، نبشی 10 بال مساوی  با طراحی کالیبراسیون جدید و آرماتور با مارک  B500B  شدند .
مهندس سالاري ضمن بيان خبر فوق در خصوص تولید تیر آهن بال پهن 140 (H) مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 14484 ( I-5 ) گفت : با توسعه صنعت ساختمان و طراحي هاي جديد و ايجاد نياز  بازار داخل به تيرآهن هاي بال پهن به عنوان بخش مهمي از ساختمان هاي بلند مرتبه، سوله هاي صنعتي و شاسي ماشين آلات سنگين وبا توجه به اینکه سالانه مبالغ زيادی ارز به منظور واردات تيرآهن هاي بال پهن از كشور خارج مي گرديد  سیاست گذاری تکمیل سبد محصولات بال پهن در دو قسمت مجزا در مدیریت مهندسی نورد در حال برنامه ریزی و اجرا می باشد  .
 وي افزود:  اولین بخش آن توسعه این نوع محصولات  بر اساس  امکانات با لقوه موجود و دومین بخش آن توسعه محصولات تیر آهن بال پهن تا سایز 300 در مراحل بعدی و پس از توسعه کارگاه نورد 650 می باشد . لذا تولیدتیر آهن  بال پهن 140 در راستای بخش اول سیاست گذاری توسعه محصول در یک بازه سه ماهه در بخش  طراحی کالیبر این مدیریت برنامه ریزی و طراحی آن انجام شده است و پس از تراش غلتک و آماده سازی خط نورد، تولید آزمایشی آن در تاریخ 25 آذر 94 با موفقیت انجام و  به جمع محصولات ذوب آهن اضافه گردید. لازم به ذکر است اکنون سبد محصولات بال پهن ذوب آهن بعنوان تنها تولید کننده این پروفیل از سایز 140 -160 -180-200  و در انواع سبک و متوسط و سنگین بر اساس استاندارد ملی ایران واستاندارد DIN 1025/2 و استاندارد DIN-EN 10034 می باشد .
مدير مهندسي نورد ذوب آهن اصفهان در خصوص تولید آرماتورهای آج 500 در سایزهای متنوع و مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 3132 گفت :‌گام برداشتن در مسير تعالي و توسعه و پيشرفت و دستيابي به اهداف عالي همانند جاده اي دو طرفه است که مدیریت نورد در راستای اهداف تاثیر گذار بر بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود همواره در آن مسیر  حرکت نموده است. وي افزود :  بر همین اساس و مطابق تجربیات موفق این مدیریت در ایجاد تغییرات مثبت بر بازارهای  مصرف ، در بتن آرمه از آرماتورهای آج 340 به آج 400  بر اساس درخواست معاونت محترم فروش و صادرات و پس از تشکیل جلسات مستمر کارشناسی (با حضور کارشناسان فروش ،کیفیت ، امور فنی و فولاد سازی،آزمایشگاه)  تولید این نوع آرماتورها (آ ج 500)  در سایزهای متنوع در دو کارگاه نورد 300 و 350 برنامه ریزی و مطابق الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 3132  با روش عملیات حرارتی ترمو مکانیکی (ترمکس) با موفقیت تولید و با لوگو ESCO  ST به بازار  قابل عرضه می باشد  .
مهندس سالاري افزود : بر این اساس ذوب آهن اصفهان آمادگی تولید  محصولات آرماتورآج 520 را در سایزهای متنوع و شکل آج مرکب و مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 3132 خواهد داشت .
لازم به ذکر است در چند مرحله در کارگاههای این مدیریت محصولات آرماتور با مارک B500B و استاندارد BS-4449 و ISO9635-2 با هدف تامین نیازهای بازارهای صادراتی هدف، تولید و عرضه نموده است .
وي به توليد تولید نبشی 10 بال مساوی  با طراحی کالیبراسیون جدید و بر اساس افزایش بهره وری و کاهش ضایعات اشاره نمود و گفت : بر اساس پایش آمار تولید و ضایعات محصولات ، تجدید نظر بر روی روش تولید نبشی 10 از سیستم کالیبراسون باز به حالت پروانه ای در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس طراحی آن سایز نبشی در بازه زمانی سه ماهه با هدف کاهش ضایعات و افزایش بهره وری و کیفیت محصول علی الخصوص در قسمت راس نبشی و تلرانس ابعادی و وزن شاخه ، مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گرفت و تولید آن با موفقیت و کیفیت بسیار خوب انجام شد .
مهندس سالاري يادآور شد:‌ با توجه به رفع برخی مشکلات و تنگناها در راستای ایجاد شرایط لازم برای صادرات محصول آرماتور با مارک B500B  این مدیریت مهندسی طی یک برنامه مدون و با برنامه ریزی قبلی آمادگی های لازم  در خصوص ممیزی  جهت اخذ گواهینامه Carse  (به منظور صدور مجوز صادرات محصولات آرماتور به کشورهای اروپایی) را مهیا نموده  است .
وي در این راستا از حمایتهای معاونت بهره برداری و کمک ها و راهنمایی های مدیریت های امور فنی بهره برداری ، کیفیت ، فولاد سازی و فروش و صادرات و ...  که این مدیریت را همراهی نموده اند تشكر نمود و بصورت ویژه از کلیه پرسنل صادق و خدوم مدیریت مهندسی نورد  نيز قدرداني كرد .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا